Práce podává náhled na situaci imigrantů v ČR, přibližuje problémy, se kterými se setkávají děti - cizinci na I. stupni ZŠ. Pro práci byl proveden dotazníkový průzkum, který pojednává o 68 žácích - cizincích 14 národností.
Anotace v angličtině
This work deals with reason of migration and introduces the situation of children of immigrants in the school system of Czech Republic; describes factors which have influence on the integration of foreigners pupils at primary school. For this work was conducted research mapping selected language and social problems of 14 nationalities living in Czech Republic.
Work´s conslusion provides several tools that can be suitably used for the integration of foreing children.
Klíčová slova
čeština jako cizí jazyk, migrace, integrace, cizinci, Ukrajinci, Vietnamci, pedagogika I. stupně ZŠ, žák - cizinec
Klíčová slova v angličtině
Czech as a foreign language, migration, integration, foreigners, Ukrainians, Vietnamese, education primary school
Rozsah průvodní práce
57, V (77 7723 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce podává náhled na situaci imigrantů v ČR, přibližuje problémy, se kterými se setkávají děti - cizinci na I. stupni ZŠ. Pro práci byl proveden dotazníkový průzkum, který pojednává o 68 žácích - cizincích 14 národností.
Anotace v angličtině
This work deals with reason of migration and introduces the situation of children of immigrants in the school system of Czech Republic; describes factors which have influence on the integration of foreigners pupils at primary school. For this work was conducted research mapping selected language and social problems of 14 nationalities living in Czech Republic.
Work´s conslusion provides several tools that can be suitably used for the integration of foreing children.
Klíčová slova
čeština jako cizí jazyk, migrace, integrace, cizinci, Ukrajinci, Vietnamci, pedagogika I. stupně ZŠ, žák - cizinec
Klíčová slova v angličtině
Czech as a foreign language, migration, integration, foreigners, Ukrainians, Vietnamese, education primary school
Zásady pro vypracování
1. Zmapovat relevantní odbornou literaturu o dané problematice.
2. Provést výzkumnou sondu ve vybraných školských zařízeních.
3. Naznačit možná řešení daných problémů.
Zásady pro vypracování
1. Zmapovat relevantní odbornou literaturu o dané problematice.
2. Provést výzkumnou sondu ve vybraných školských zařízeních.
3. Naznačit možná řešení daných problémů.
Seznam doporučené literatury
GJUROVÁ, N. Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky. Praha : Portál, 2011.
ČECHOVÁ, M.; ZIMOVÁ, L. Metodický list k vyučování českému jazyku pro učitele žáků - imigrantů. In Český jazyk a literatura. Roč. 53, č. 4 (2002-2003).
ČECHOVÁ, M.; ZIMOVÁ, L. Začleňování žáků jinojazyčného původu do výuky českého jazyka. In Český jazyk a literatura. Roč. 50, č. 9-10 (1999-2000).
ČECHOVÁ, M.; ZIMOVÁ, L. Multietnická komunikace, zvláště ve škole. In Naše řeč. Roč. 84, č. 2 (2001).
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie školního dítěte. Praha : Karolinum, 1997.
ŠULOVÁ, L. Předškolní dítě a jeho svět. Praha : Mladá fronta, 2004.
Seznam doporučené literatury
GJUROVÁ, N. Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky. Praha : Portál, 2011.
ČECHOVÁ, M.; ZIMOVÁ, L. Metodický list k vyučování českému jazyku pro učitele žáků - imigrantů. In Český jazyk a literatura. Roč. 53, č. 4 (2002-2003).
ČECHOVÁ, M.; ZIMOVÁ, L. Začleňování žáků jinojazyčného původu do výuky českého jazyka. In Český jazyk a literatura. Roč. 50, č. 9-10 (1999-2000).
ČECHOVÁ, M.; ZIMOVÁ, L. Multietnická komunikace, zvláště ve škole. In Naše řeč. Roč. 84, č. 2 (2001).
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie školního dítěte. Praha : Karolinum, 1997.
ŠULOVÁ, L. Předškolní dítě a jeho svět. Praha : Mladá fronta, 2004.