Informace o kvalifikační práci Elektronické informační zdroje z oblasti filozofie dostupné online na ZČU v Plzni a jejich využití studenty KFI FF ZČU v Plzni
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Elektronické informační zdroje z oblasti filozofie dostupné online na ZČU v Plzni a jejich využití studenty KFI FF ZČU v Plzni
Hlavní téma v angličtině
Electronic information resources of philosophy available at the University of West Bohemia in Pilsen online and their use by students from the Department of Philosophy at UWB.
Název dle studenta
Elektronické informační zdroje z oblasti filozofie dostupné online na ZČU v Plzni a jejich využití studenty KFI FF ZČU v Plzni
Hlavní cíl práce je zjistit nakolik studenti KFI FF ZČU v Plzni znají a využívají EIZ z oblasti filozofie dostupné online na ZČU v Plzni. Úvodní část je věnována vymezení, rozdělení klíčových pojmů práce - elektronické informační zdroje, filozofie, databáze. Praktická část je kompletně věnována kvantitativnímu výzkumnému projektu formou dotazníku, který má za úkol zmapovat využití online dostupných EIZ na ZČU v Plzni studenty KFI FF ZČU v Plzni a jejich aktuální znalosti a orientaci v práci s EIZ. V závěru je vyhodnecení stanovených hypotéz i ostatních dotazů pomocí grafů a komentářů.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor's work is to find out, how the students of FF ZCU know and use EIZ from philosophy available on-line at University of West Bohemia. The preface of my work describes the key terms: electronic information resources, philosophy and databases. The practical part is completely focused on the quantitative questionnaire research project, which is supposed to map how the students use the on-line EIZ available at FF ZCU, and their actual knowledge and orientation in the work with EIZ. In the conclusion I evaluate the defined hypothesis and other results by graphs and comments.
electronic information resources, database, phylosophy, survey (questionnaire), research (investigation), ISBD, fulltext, online, digital document
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavní cíl práce je zjistit nakolik studenti KFI FF ZČU v Plzni znají a využívají EIZ z oblasti filozofie dostupné online na ZČU v Plzni. Úvodní část je věnována vymezení, rozdělení klíčových pojmů práce - elektronické informační zdroje, filozofie, databáze. Praktická část je kompletně věnována kvantitativnímu výzkumnému projektu formou dotazníku, který má za úkol zmapovat využití online dostupných EIZ na ZČU v Plzni studenty KFI FF ZČU v Plzni a jejich aktuální znalosti a orientaci v práci s EIZ. V závěru je vyhodnecení stanovených hypotéz i ostatních dotazů pomocí grafů a komentářů.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor's work is to find out, how the students of FF ZCU know and use EIZ from philosophy available on-line at University of West Bohemia. The preface of my work describes the key terms: electronic information resources, philosophy and databases. The practical part is completely focused on the quantitative questionnaire research project, which is supposed to map how the students use the on-line EIZ available at FF ZCU, and their actual knowledge and orientation in the work with EIZ. In the conclusion I evaluate the defined hypothesis and other results by graphs and comments.
electronic information resources, database, phylosophy, survey (questionnaire), research (investigation), ISBD, fulltext, online, digital document
Zásady pro vypracování
Zvolené téma se vztahuje k části státní závěrečné zkoušky: Knihovnictví a informační služby
Cíl práce:
Představit obecně zvolený obor - filozofie, obecně popsat, porovnat primárně placené EIZ přístupné na ZČU a průzkumem zjistit jejich využívání studenty FF-katedra Filozofie, obor Humanistika. Přínosem je kromě uceleného přehledu vybraných EIZ s popisem a jednoduchým srovnání, též zmapování, jak dalece jsou daní studenti fundovaní v oblasti využívání EIZ při svém studiu, nakolik znají možnosti a nabídku EIZ, které jim ZČU zpřístupňuje a jak v praxi jednotlivé, hlavně placené EIZ, využívají.
Metody práce:
Popis jednak zvoleného studijního oboru - filozofie, dále pak popis EIZ s důrazem na placené EIZ, které je možné využívat při studiu na ZČU, jejich porovnání. Kvantitativní výzkum pomocí dotazníků mezi danými studenty a analýza získaných dat.
Zásady práce:
1. Vyhledat a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
2. Zmapovat online elektronické informační zdroje pro vybraný obor - filozofie, dostupné na ZČU.
3. Provést utřídění vyhledaných zdrojů do zvolených kategorií.
4. Charakterizovat jednotlivé elektronické informační zdroje.
5. Porovnat informační zdroje podle vybraných kritérií.
6. Realizovat kvantitativní šetření a jeho analýzu.
7. Pravidelně konzultovat s vedoucí BP.
8. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucí práce.
9. BP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma se vztahuje k části státní závěrečné zkoušky: Knihovnictví a informační služby
Cíl práce:
Představit obecně zvolený obor - filozofie, obecně popsat, porovnat primárně placené EIZ přístupné na ZČU a průzkumem zjistit jejich využívání studenty FF-katedra Filozofie, obor Humanistika. Přínosem je kromě uceleného přehledu vybraných EIZ s popisem a jednoduchým srovnání, též zmapování, jak dalece jsou daní studenti fundovaní v oblasti využívání EIZ při svém studiu, nakolik znají možnosti a nabídku EIZ, které jim ZČU zpřístupňuje a jak v praxi jednotlivé, hlavně placené EIZ, využívají.
Metody práce:
Popis jednak zvoleného studijního oboru - filozofie, dále pak popis EIZ s důrazem na placené EIZ, které je možné využívat při studiu na ZČU, jejich porovnání. Kvantitativní výzkum pomocí dotazníků mezi danými studenty a analýza získaných dat.
Zásady práce:
1. Vyhledat a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
2. Zmapovat online elektronické informační zdroje pro vybraný obor - filozofie, dostupné na ZČU.
3. Provést utřídění vyhledaných zdrojů do zvolených kategorií.
4. Charakterizovat jednotlivé elektronické informační zdroje.
5. Porovnat informační zdroje podle vybraných kritérií.
6. Realizovat kvantitativní šetření a jeho analýzu.
7. Pravidelně konzultovat s vedoucí BP.
8. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucí práce.
9. BP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
ŠEDINOVÁ, Petra. EIZ ve společenských vědách: zobecnění, specifika a zajímavosti
. In Inforum 2006: 12. konference o profesionálních informačních zdrojích, Praha 23.-25. 5. 2006. Praha: Albertina icome Praha, 2006. ISSN 1801-2213. [cit. 2014-1-24] [dokument ve formátu PDF]. Dostupný z WWW: http://www.inforum.cz/pdf/2006/Sedinova_Petra.pdf
KAČÍN, Radovan, ŠUBRTA, Václav. Dobré zdroje a špatní uživatelé? Možnosti marketingu informačních zdrojů [online]. 27.5.2004, [cit. 2014-1-24]. Dostupný z WWW:
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
ŠEDINOVÁ, Petra. EIZ ve společenských vědách: zobecnění, specifika a zajímavosti
. In Inforum 2006: 12. konference o profesionálních informačních zdrojích, Praha 23.-25. 5. 2006. Praha: Albertina icome Praha, 2006. ISSN 1801-2213. [cit. 2014-1-24] [dokument ve formátu PDF]. Dostupný z WWW: http://www.inforum.cz/pdf/2006/Sedinova_Petra.pdf
KAČÍN, Radovan, ŠUBRTA, Václav. Dobré zdroje a špatní uživatelé? Možnosti marketingu informačních zdrojů [online]. 27.5.2004, [cit. 2014-1-24]. Dostupný z WWW:
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.