Bakalářská práce zpracovává téma Multimediální technologií v mateřské škole. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu multimédia a interaktivní média. Dále se práce zabývá tím, jak na multimediální technologie pohlíží Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, konkrétně zkoumá konkretizované očekávané výstupy. Dále se zabývá pohledem profesních kompetencí učitele mateřské školy na multimediální technologie. Práce se zabývá také multimediálními zařízeními, která by bylo možno použít v mateřské škole (konkrétně se zabývá interaktivní tabulí, tabletem a počítačem). Praktická část bakalářské práce je orientována na průzkum situace v mateřských školách ohledně materiálního vybavení škol a postoji učitelů a učitelek v těmto technologiím.
Anotace v angličtině
Bachelor work contains the topic of multimedia technology in kindergarten. The theoretical part gives the definition of multimedia and interactive media. Then the paper discusses how multimedia technology looks Framework educational program of preschool education, specifically examines concretized the expected outcomes. Further, it discusses the perspective of professional competencies of kindergarten teachers on multimedia technology. The work also deals with multimedia devices that could be used in kindergarten (specifically deals with interactive whiteboards, tablet and computer). The practical part is focused on examining the situation in kindergartens regarding material equipment of schools and the attitudes of teachers in these technologies.
Bakalářská práce zpracovává téma Multimediální technologií v mateřské škole. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu multimédia a interaktivní média. Dále se práce zabývá tím, jak na multimediální technologie pohlíží Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, konkrétně zkoumá konkretizované očekávané výstupy. Dále se zabývá pohledem profesních kompetencí učitele mateřské školy na multimediální technologie. Práce se zabývá také multimediálními zařízeními, která by bylo možno použít v mateřské škole (konkrétně se zabývá interaktivní tabulí, tabletem a počítačem). Praktická část bakalářské práce je orientována na průzkum situace v mateřských školách ohledně materiálního vybavení škol a postoji učitelů a učitelek v těmto technologiím.
Anotace v angličtině
Bachelor work contains the topic of multimedia technology in kindergarten. The theoretical part gives the definition of multimedia and interactive media. Then the paper discusses how multimedia technology looks Framework educational program of preschool education, specifically examines concretized the expected outcomes. Further, it discusses the perspective of professional competencies of kindergarten teachers on multimedia technology. The work also deals with multimedia devices that could be used in kindergarten (specifically deals with interactive whiteboards, tablet and computer). The practical part is focused on examining the situation in kindergartens regarding material equipment of schools and the attitudes of teachers in these technologies.
RVP pro předškolní vzdělávání a nové technologie.
Multimediální technologie použitelné v MŠ.
Průzkum současné situace v MŠ.
Kompetence učitelů MŠ v oblasti ICT.
Vyhodnocení průzkumu a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
RVP pro předškolní vzdělávání a nové technologie.
Multimediální technologie použitelné v MŠ.
Průzkum současné situace v MŠ.
Kompetence učitelů MŠ v oblasti ICT.
Vyhodnocení průzkumu a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Syslová, Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy.
Praha: Grada, 2013.ISBN 978-80-247-4309-7.
Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
ISBN 80-7315-039-5.
Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, s r.o., 1996.
ISBN 80-7178-978-X.
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické prostředky
ve výuce. Olomouc: UP, 1995. ISBN 80-706-7584-5.
JTIE - Journal of Technology and Information Education.
Online www.jtie.upol.cz/ ISSN 1803-6805.
Trendy ve vzdělávání: Informační technologie a technické vzdělávání.
Olomouc: UPOL. Online: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/
Seznam doporučené literatury
Syslová, Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy.
Praha: Grada, 2013.ISBN 978-80-247-4309-7.
Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
ISBN 80-7315-039-5.
Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, s r.o., 1996.
ISBN 80-7178-978-X.
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické prostředky
ve výuce. Olomouc: UP, 1995. ISBN 80-706-7584-5.
JTIE - Journal of Technology and Information Education.
Online www.jtie.upol.cz/ ISSN 1803-6805.
Trendy ve vzdělávání: Informační technologie a technické vzdělávání.
Olomouc: UPOL. Online: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/