Předkládaná bakalářská práce pojednává o jazykových prostředcích v tištěných reklamách na jídlo. Jazykové prostředky zkoumá v morfologické, lexikální a syntaktické rovině jazyka.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Po úvodu je věnována pozornost marketingu, především marketingovému mixu. Dále je uvedeno několik definic reklamy a dochází k podrobnějšímu zkoumání reklam pro různé cílové skupiny. Autorka se převážně zabývá reklamami pro muže a ženy a také uvádí stručné popisy nejrozšířenějších medií. Poslední kapitola teoretické části pojednává o vybraných jazykových prostředcích, které jsou pak, v praktické části ukázány na konkrétních příkladech nalezených v anglických tištěných reklamách na jídlo.
V příloze jsou pro ilustraci a lepší orientaci uvedeny analyzované reklamy.
Anotace v angličtině
The main objective of the Bachelor´s thesis is to analyse selected language means in printed English food advertisements.
The Bachelor´s thesis is divided into the theoretical and practical part. The first chapter provides the explanation of marketing mix. The following chapter is concerned with the various definitions of advertising, the advertisements for various target groups as well as with advertising media. It attempts to discuss the differences between advertisements for men and women and the most used advertising media are mentioned. Food advertisements are also specified. Finally, particular morphological, lexical and syntactic language means are dealt with and they are supported by the examples found in the analysed advertisements.
marketing mix, advertisements, advertising media, language levels, parts of speech, word-formation processes, types of sentences
Rozsah průvodní práce
49 s. (73 595 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Předkládaná bakalářská práce pojednává o jazykových prostředcích v tištěných reklamách na jídlo. Jazykové prostředky zkoumá v morfologické, lexikální a syntaktické rovině jazyka.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Po úvodu je věnována pozornost marketingu, především marketingovému mixu. Dále je uvedeno několik definic reklamy a dochází k podrobnějšímu zkoumání reklam pro různé cílové skupiny. Autorka se převážně zabývá reklamami pro muže a ženy a také uvádí stručné popisy nejrozšířenějších medií. Poslední kapitola teoretické části pojednává o vybraných jazykových prostředcích, které jsou pak, v praktické části ukázány na konkrétních příkladech nalezených v anglických tištěných reklamách na jídlo.
V příloze jsou pro ilustraci a lepší orientaci uvedeny analyzované reklamy.
Anotace v angličtině
The main objective of the Bachelor´s thesis is to analyse selected language means in printed English food advertisements.
The Bachelor´s thesis is divided into the theoretical and practical part. The first chapter provides the explanation of marketing mix. The following chapter is concerned with the various definitions of advertising, the advertisements for various target groups as well as with advertising media. It attempts to discuss the differences between advertisements for men and women and the most used advertising media are mentioned. Food advertisements are also specified. Finally, particular morphological, lexical and syntactic language means are dealt with and they are supported by the examples found in the analysed advertisements.
marketing mix, advertisements, advertising media, language levels, parts of speech, word-formation processes, types of sentences
Zásady pro vypracování
Jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce.
Vymezení metodiky zpracování.
Stručné zhodnocení stavu řešené problematiky.
Provedení základního výzkumu.
Prezentace vlastní práce a přístupů k řešení.
Shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle.
Pravidelné konzultace se školitelem.
Pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů.
Adekvátní odkazy na použitou literaturu.
Citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690.
Zásady pro vypracování
Jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce.
Vymezení metodiky zpracování.
Stručné zhodnocení stavu řešené problematiky.
Provedení základního výzkumu.
Prezentace vlastní práce a přístupů k řešení.
Shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle.
Pravidelné konzultace se školitelem.
Pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů.
Adekvátní odkazy na použitou literaturu.
Citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690.
Seznam doporučené literatury
Farrall, Cate; Lindsley, Marianne, Professional English in use: marketing, Cambridge: Cambridge University Press 2008
Gore, Syllee; zpracování českého vydání Martina Hovorková, English for marketing and advertising: B2, Plzeň: Fraus 2007
Alexander, Louis G., Longman English grammar, Cambridge: Longman 1988
Comfort, Jeremy; Brieger, Nick, Markteting, New York: Prentice Hall International 1992
Vysekalová, Jitka a kolektiv, Psychologie reklamy, 4. rozšířené vydání, Praha: Grada Publishing a. s. 2012
Seznam doporučené literatury
Farrall, Cate; Lindsley, Marianne, Professional English in use: marketing, Cambridge: Cambridge University Press 2008
Gore, Syllee; zpracování českého vydání Martina Hovorková, English for marketing and advertising: B2, Plzeň: Fraus 2007
Alexander, Louis G., Longman English grammar, Cambridge: Longman 1988
Comfort, Jeremy; Brieger, Nick, Markteting, New York: Prentice Hall International 1992
Vysekalová, Jitka a kolektiv, Psychologie reklamy, 4. rozšířené vydání, Praha: Grada Publishing a. s. 2012