Diplomová práce na téma Regionální geografie států Guinejského zálivu - projektové vyučování s využitím interaktivní tabule se skládá z několika částí.
První částí je geografický výzkum spočívající ve sběru, analýze, komparaci a vizualizaci sekundárních dat a informací o státech Guinejského zálivu. V teoretické části je představena fyzicko-geografická a socioekonomická charakteristika států Guinejského zálivu.
Jedním z cílů této práce je obsahová analýza pěti učebnic zeměpisu pro střední školy, konkrétně těch částí, které se týkají Afriky. Účelem obsahové analýzy učebnic je ucelená představa o tom, jakým způsobem a do jaké míry jsou informace o Guinejském zálivu zpracovány.
Další část diplomové práce je zaměřena na projektové vyučování, které je zde krátce teoreticky představeno. Následně popisuje přípravu a realizaci navrženého výukového projektu Západní Afrika po proudu Nigeru, aneb jak se žije na pobřeží Guinejského zálivu, který byl ověřen v praxi.
V závěru této diplomové práce je zhodnocení projektu jeho přínos pro žáky.
Anotace v angličtině
The thesis on Regional Geography States Gulf of Guinea the project teaching using interactive whiteboards consists of several constituent parts.
The first part is a geographic research involving the collection, analysis, comparison and visualization of secondary data and information about the US Gulf of Guinea. The theoretical part of the thesis is focused on the physical geographic and socio-economic characteristics of the States Gulf of Guinea.
The main goal of this thesis is the content analysis of five geography student´s books for secondary schools, particularly parts concerning Africa. The purpose of the content analysis of these student´s books is a comprehensive idea of how and to what extent are the information of the Gulf of Guinea processed. The following part of the thesis is focused on project-based learning, which is theoretically presented. Moreover, there is also described the preparation and implementation of the proposed educational project "West Africa downstream of Niger, or how to live on the Gulf of Guinea", which has been verified in practice.
The evaluation of the project´s contribution to the pupils is summarized in the final part of the thesis.
Klíčová slova
Regionální geografie, západní Afrika, státy Guinejského zálivu, projektové vyučování, výukový projekt, interaktivní tabule, analýza učebnic
Klíčová slova v angličtině
Regional geography, west Africa,states Gulf of Guinea, project teaching, educational project, interactive whiteboard,analysis of students books
Rozsah průvodní práce
106 s. (134 934 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Regionální geografie států Guinejského zálivu - projektové vyučování s využitím interaktivní tabule se skládá z několika částí.
První částí je geografický výzkum spočívající ve sběru, analýze, komparaci a vizualizaci sekundárních dat a informací o státech Guinejského zálivu. V teoretické části je představena fyzicko-geografická a socioekonomická charakteristika států Guinejského zálivu.
Jedním z cílů této práce je obsahová analýza pěti učebnic zeměpisu pro střední školy, konkrétně těch částí, které se týkají Afriky. Účelem obsahové analýzy učebnic je ucelená představa o tom, jakým způsobem a do jaké míry jsou informace o Guinejském zálivu zpracovány.
Další část diplomové práce je zaměřena na projektové vyučování, které je zde krátce teoreticky představeno. Následně popisuje přípravu a realizaci navrženého výukového projektu Západní Afrika po proudu Nigeru, aneb jak se žije na pobřeží Guinejského zálivu, který byl ověřen v praxi.
V závěru této diplomové práce je zhodnocení projektu jeho přínos pro žáky.
Anotace v angličtině
The thesis on Regional Geography States Gulf of Guinea the project teaching using interactive whiteboards consists of several constituent parts.
The first part is a geographic research involving the collection, analysis, comparison and visualization of secondary data and information about the US Gulf of Guinea. The theoretical part of the thesis is focused on the physical geographic and socio-economic characteristics of the States Gulf of Guinea.
The main goal of this thesis is the content analysis of five geography student´s books for secondary schools, particularly parts concerning Africa. The purpose of the content analysis of these student´s books is a comprehensive idea of how and to what extent are the information of the Gulf of Guinea processed. The following part of the thesis is focused on project-based learning, which is theoretically presented. Moreover, there is also described the preparation and implementation of the proposed educational project "West Africa downstream of Niger, or how to live on the Gulf of Guinea", which has been verified in practice.
The evaluation of the project´s contribution to the pupils is summarized in the final part of the thesis.
Klíčová slova
Regionální geografie, západní Afrika, státy Guinejského zálivu, projektové vyučování, výukový projekt, interaktivní tabule, analýza učebnic
Klíčová slova v angličtině
Regional geography, west Africa,states Gulf of Guinea, project teaching, educational project, interactive whiteboard,analysis of students books
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Seznam doporučené literatury
ČÁBALOVÁ, Dagmar a PODROUŽEK, Ladislav. Specifika přírodovědného vzdělávání v primární škole se zřetelem k projektové a kooperativní výuce. Arnica, 2013,ISSN 1804-8366.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 158 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1620-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 160 s. ISBN 978-80-210-4142-4.
DEMEK, Jaromír, VOŽENÍLEK, Vít a VYSOUDIL, Miroslav. Geografie 1 pro střední školy. Fyzickogeografická část. 2., přeprac. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2012. 111 s. ISBN 978-80-7235-519-8.
BIČÍK, Ivan a kol. Regionální zeměpis světadílů: učebnice zeměpisu pro střední školy. 1. vyd. Praha: KASTNER, Jiří et al. Geografie pro střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999. 88 s. ISBN 80-7235-085-4.Nakladatelství České geografické společnosti, 2000. 135 s. ISBN 80-86034-43-7.
ANDĚL, Jiří a kol. Makroregiony světa: regionální geografie pro gymnázia. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2010. 148 s. ISBN 978-80-86034-78-2.
Seznam doporučené literatury
ČÁBALOVÁ, Dagmar a PODROUŽEK, Ladislav. Specifika přírodovědného vzdělávání v primární škole se zřetelem k projektové a kooperativní výuce. Arnica, 2013,ISSN 1804-8366.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 158 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1620-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 160 s. ISBN 978-80-210-4142-4.
DEMEK, Jaromír, VOŽENÍLEK, Vít a VYSOUDIL, Miroslav. Geografie 1 pro střední školy. Fyzickogeografická část. 2., přeprac. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2012. 111 s. ISBN 978-80-7235-519-8.
BIČÍK, Ivan a kol. Regionální zeměpis světadílů: učebnice zeměpisu pro střední školy. 1. vyd. Praha: KASTNER, Jiří et al. Geografie pro střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999. 88 s. ISBN 80-7235-085-4.Nakladatelství České geografické společnosti, 2000. 135 s. ISBN 80-86034-43-7.
ANDĚL, Jiří a kol. Makroregiony světa: regionální geografie pro gymnázia. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2010. 148 s. ISBN 978-80-86034-78-2.