Předložená bakalářská práce je zaměřena na analýzu životního cyklu produktové řady News 2007 a použité nástroje marketingového mixu ve společnosti LASSELSBERGER, s. r. o. V první části práce se nachází teoretický úvod k dané problematice, který byl čerpán z odborné literatury. Druhá část se zabývá představením zvoleného podniku a charakteristikou konkrétní produktové řady, průběhu jejího životního cyklu, marketingového mixu a použitých marketingových strategií v průběhu jejího života. Podle zjištěných údajů byla vytvořena SWOT analýza produktové řady a Porterův model pěti konkurenčních sil zvolené společnosti. Na základě těchto dvou analýz bylo navrženo šest závěrečných doporučení. První tři se týkají produktové řady a prodloužení jejího životního cyklu, zbylá tři jsou zaměřena na podnik jako celek a jeho postavení na trhu.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the analysis of the life cycle of the product line News 2007 and used tools of marketing mix in LASSELSBERGER, s. r. o. In the first part is a theoretical introduction to the topic, which was drawn from professional literature. The second part deals with the presentation of the chosen company and the characteristic of the specific product line, its lifecycle, marketing mix and marketing strategies used during its life. According to found figures were created SWOT analysis of the product line and Porter´s five forces model of competition of the chosen company. On the basis of these two analyses were proposed six final recommendations. The first three relate to the product line and extension of its life cycle, the remaining three are focused on the company as a whole and its position on the market.
Klíčová slova
Životní cyklus výrobku, marketingový mix, cenová strategie, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Product life cycle, marketing mix, pricing strategy, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
57 s. (81 736 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce je zaměřena na analýzu životního cyklu produktové řady News 2007 a použité nástroje marketingového mixu ve společnosti LASSELSBERGER, s. r. o. V první části práce se nachází teoretický úvod k dané problematice, který byl čerpán z odborné literatury. Druhá část se zabývá představením zvoleného podniku a charakteristikou konkrétní produktové řady, průběhu jejího životního cyklu, marketingového mixu a použitých marketingových strategií v průběhu jejího života. Podle zjištěných údajů byla vytvořena SWOT analýza produktové řady a Porterův model pěti konkurenčních sil zvolené společnosti. Na základě těchto dvou analýz bylo navrženo šest závěrečných doporučení. První tři se týkají produktové řady a prodloužení jejího životního cyklu, zbylá tři jsou zaměřena na podnik jako celek a jeho postavení na trhu.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the analysis of the life cycle of the product line News 2007 and used tools of marketing mix in LASSELSBERGER, s. r. o. In the first part is a theoretical introduction to the topic, which was drawn from professional literature. The second part deals with the presentation of the chosen company and the characteristic of the specific product line, its lifecycle, marketing mix and marketing strategies used during its life. According to found figures were created SWOT analysis of the product line and Porter´s five forces model of competition of the chosen company. On the basis of these two analyses were proposed six final recommendations. The first three relate to the product line and extension of its life cycle, the remaining three are focused on the company as a whole and its position on the market.
Klíčová slova
Životní cyklus výrobku, marketingový mix, cenová strategie, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Product life cycle, marketing mix, pricing strategy, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky životního cyklu výrobku a marketingového mixu.
Představte zvolený podnikatelský subjekt a stručně popište výrobkové portfolio.
Charakterizujte fáze životního cyklu zvoleného výrobku, použité nástroje marketingového mixu a cenovou strategii podniku.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a navrhněte závěrečná doporučení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky životního cyklu výrobku a marketingového mixu.
Představte zvolený podnikatelský subjekt a stručně popište výrobkové portfolio.
Charakterizujte fáze životního cyklu zvoleného výrobku, použité nástroje marketingového mixu a cenovou strategii podniku.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a navrhněte závěrečná doporučení.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
GEUENS, Maggie, Joeri VAN DEN BERGH a Patrick DE PELSMACKER. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
GEUENS, Maggie, Joeri VAN DEN BERGH a Patrick DE PELSMACKER. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.