Ucelená osobitá kolekce P(R)OPLETENÁ tvořena šesti modely vychází ze siluety klasické košile. Mou prvotní a zároveň důležitou myšlenkou bylo zvolit si jeden vzor, který použiji v mnoha podobách odlišnými technikami na různé druhy materiálů. Od velmi propracovaných motivů jsem se nakonec dostala až k základnímu tvaru květiny, který je jednoduchý, čitelný a lehce rozpoznatelný. Tyto květiny jsem použila na ručně pletené svetry v kontrastu s tisky stejného vzoru na průsvitný materiál. Celá kolekce vychází ze siluety klasické košile, která se projevuje u všech modelů.
Anotace v angličtině
My primary and an important idea was to choose a pattern that is used in many different forms, techniques for various materials. That is why I was inspired by vintage rollers. From the very elaborate motifs I finally got to the basic shape of a flower that is simple, clear and easy recognizable. These flowers I used for hand-knit sweaters in contrast prints with the same pattern on the transparent material.
The whole collection consists of six outfits. Garments are based on the basic pattern of shirts, which is reflected in all outfits. I leave its characteristic hem, sleeves, fastening and shirt collar. I used many varied materials such as 100% wool, poplin, alpaca bouclé, organza or wool with cashmere.
Ucelená osobitá kolekce P(R)OPLETENÁ tvořena šesti modely vychází ze siluety klasické košile. Mou prvotní a zároveň důležitou myšlenkou bylo zvolit si jeden vzor, který použiji v mnoha podobách odlišnými technikami na různé druhy materiálů. Od velmi propracovaných motivů jsem se nakonec dostala až k základnímu tvaru květiny, který je jednoduchý, čitelný a lehce rozpoznatelný. Tyto květiny jsem použila na ručně pletené svetry v kontrastu s tisky stejného vzoru na průsvitný materiál. Celá kolekce vychází ze siluety klasické košile, která se projevuje u všech modelů.
Anotace v angličtině
My primary and an important idea was to choose a pattern that is used in many different forms, techniques for various materials. That is why I was inspired by vintage rollers. From the very elaborate motifs I finally got to the basic shape of a flower that is simple, clear and easy recognizable. These flowers I used for hand-knit sweaters in contrast prints with the same pattern on the transparent material.
The whole collection consists of six outfits. Garments are based on the basic pattern of shirts, which is reflected in all outfits. I leave its characteristic hem, sleeves, fastening and shirt collar. I used many varied materials such as 100% wool, poplin, alpaca bouclé, organza or wool with cashmere.
Minimální rozsah prací:
Počet: vytvoření celkové koncepce ucelené oděvní řady, čítající minimálně 3 ks oděvních celků, invenční skici.
Formát: modelované skici jednotlivých modelů 1:1, konstrukce, papír, kaliko, pomocné materiály.
Popis realizace:
- rešerše zvoleného zadání
- rozpracování jednotlivých myšlenek ve skicách
- vytvoření jednotlivých návrhů, kresby
- volba vhodné materiálové skladby
- volba vhodných technologií zpracování
- vlastní realizace jednotlivých modelů.
Výstup: ucelená oděvní řada čítající 3 ks modelů.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřují dříve než-li začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen: obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací:
Počet: vytvoření celkové koncepce ucelené oděvní řady, čítající minimálně 3 ks oděvních celků, invenční skici.
Formát: modelované skici jednotlivých modelů 1:1, konstrukce, papír, kaliko, pomocné materiály.
Popis realizace:
- rešerše zvoleného zadání
- rozpracování jednotlivých myšlenek ve skicách
- vytvoření jednotlivých návrhů, kresby
- volba vhodné materiálové skladby
- volba vhodných technologií zpracování
- vlastní realizace jednotlivých modelů.
Výstup: ucelená oděvní řada čítající 3 ks modelů.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřují dříve než-li začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen: obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Seznam doporučené literatury
PALOMO-LOVINKSI, Noel. Nejvlivnější světoví módní navrháři. Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2386-3.
JONES, T., RUSHTONOVÁ, S. Současní módní navrháři. Slovart Taschen, 2006. ISBN 80-7209-841-1.
1. Sbírka Kyoto Costume Institute: Z dějin odívání 18., 19. a 20. století svazek II. Kolín nad Rýnem: Tashen, 2011. ISBN 978-3-8365-2553-4.
FAIRS, Marcus. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avantgardě. Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
Seznam doporučené literatury
PALOMO-LOVINKSI, Noel. Nejvlivnější světoví módní navrháři. Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2386-3.
JONES, T., RUSHTONOVÁ, S. Současní módní navrháři. Slovart Taschen, 2006. ISBN 80-7209-841-1.
1. Sbírka Kyoto Costume Institute: Z dějin odívání 18., 19. a 20. století svazek II. Kolín nad Rýnem: Tashen, 2011. ISBN 978-3-8365-2553-4.
FAIRS, Marcus. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avantgardě. Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Malá kolekce oděvů, ve které je základním prvkem motiv, dezén nebo jiný prvek
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou PC prezentace. Poté proběhlo představení jednotlivých modelů prostřednictvím módní přehlídky.
Následně byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Komise se seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.