V teoretické části je popsané vyučování německého jazyka, interaktivní vyučování, projektové vyučování a simulace. V praktické části je popsána výzkumná metoda (dotazník) a poté je proveden výzkum. Výzkum se týká toho, zda je simulace vužívána ve vyučování německého jazyka
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Simulation in Teaching of German as a Foreign Language" is divided in a theoretical and practical part. In the theoretical part is defined a Teaching of foreign languages. Thereafter, the social forms are characterized in language teaching and it will be given tips on what stage each social form should be used. In next chapter you will find out interactive education and project teaching. The last chapter is devoted to the simulation. There is defined the method of simulation and this method has been tested on students. In the practical part you will find information on a specific research method that is used for the study, through the questionnaire. It summarizes advantages and disadvantages of the questionnaire. In other chapters you will find information about the specific questionnaire, which is needed for the investigation. The questionnaire is about simulation in German classes. Results of the investigation will be presented by charts and tables.
Klíčová slova
Simulace, metody a fomy ve vyučování, projektová výuka, interaktivní vyučování
Klíčová slova v angličtině
simulation, social forms,interactive education, project teaching
Rozsah průvodní práce
56 s. (88270 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
V teoretické části je popsané vyučování německého jazyka, interaktivní vyučování, projektové vyučování a simulace. V praktické části je popsána výzkumná metoda (dotazník) a poté je proveden výzkum. Výzkum se týká toho, zda je simulace vužívána ve vyučování německého jazyka
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Simulation in Teaching of German as a Foreign Language" is divided in a theoretical and practical part. In the theoretical part is defined a Teaching of foreign languages. Thereafter, the social forms are characterized in language teaching and it will be given tips on what stage each social form should be used. In next chapter you will find out interactive education and project teaching. The last chapter is devoted to the simulation. There is defined the method of simulation and this method has been tested on students. In the practical part you will find information on a specific research method that is used for the study, through the questionnaire. It summarizes advantages and disadvantages of the questionnaire. In other chapters you will find information about the specific questionnaire, which is needed for the investigation. The questionnaire is about simulation in German classes. Results of the investigation will be presented by charts and tables.
Klíčová slova
Simulace, metody a fomy ve vyučování, projektová výuka, interaktivní vyučování
Klíčová slova v angličtině
simulation, social forms,interactive education, project teaching
Zásady pro vypracování
1. Studium pramenů odborné literatury.
2. Stanovení cíle
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části.
5. Vlastní výzkum.
6. Vyhodnocení závěrů.
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium pramenů odborné literatury.
2. Stanovení cíle
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části.
5. Vlastní výzkum.
6. Vyhodnocení závěrů.
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
BERTRAND, Y.: Simulation et enseignement des langues. In Praxis des neusprachlichen Unterricht. 1978.
CHODĚRA, R. a kolektiv.: Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia, 2003.
JANÍKOVÁ, V. a kolektiv: Sborník příspěvků z mezinárodní konference: Interaktivní vyučování jako součást autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
JANÍKOVÁ, V.: Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. Brno: Masarykova univerzita, 2010.
PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011.
ROß, K., WALSLEY, B.: Überlegungen zur Erstellung und Durchführung einer Simulation. In Die neueren Sprachen. 1976.
Seznam doporučené literatury
BERTRAND, Y.: Simulation et enseignement des langues. In Praxis des neusprachlichen Unterricht. 1978.
CHODĚRA, R. a kolektiv.: Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia, 2003.
JANÍKOVÁ, V. a kolektiv: Sborník příspěvků z mezinárodní konference: Interaktivní vyučování jako součást autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
JANÍKOVÁ, V.: Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. Brno: Masarykova univerzita, 2010.
PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011.
ROß, K., WALSLEY, B.: Überlegungen zur Erstellung und Durchführung einer Simulation. In Die neueren Sprachen. 1976.