Informace o kvalifikační práci Diagnostika školní připravenosti u dětí s domácím předškolním vzděláváním a dětí s institucionálním vzděláváním v Plzeňském regionu
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou předškolních dětí v domácím
vzdělávání. V práci porovnávám výsledky řečových a motorických dovedností čtyřletých dět, které jsou vzdělávané doma a v mateřské škole. V první části jsou vymezené pojmy domácí vzdělávání, Montessori a Waldorfská pedagogika, školní zralost a připravenost, pedagogická diagnostika a její metody. V druhé části se
zabývám výzkumem konkrétních dovedností, znalostí předškolních dětí a
motivací rodičů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with preschool children in home schooling. I compare the results of speech and motor skills of four years old children who are educated at home and in kindergarten in my work. In the first part are defined ideas of home schooling, Montessori and Waldorf pedagogy, school maturity and
readiness, pedagogical diagnostics with methods. In the second part I deal
with the research of specific skills, knowledge of preschool children and
motivation of parents.
Home schooling, Institutional education, Preschool age, Pedagogical diagnostics, Research methods, Montessori, Waldorf
Rozsah průvodní práce
53 s. ( 84 525 znaků), 73 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou předškolních dětí v domácím
vzdělávání. V práci porovnávám výsledky řečových a motorických dovedností čtyřletých dět, které jsou vzdělávané doma a v mateřské škole. V první části jsou vymezené pojmy domácí vzdělávání, Montessori a Waldorfská pedagogika, školní zralost a připravenost, pedagogická diagnostika a její metody. V druhé části se
zabývám výzkumem konkrétních dovedností, znalostí předškolních dětí a
motivací rodičů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with preschool children in home schooling. I compare the results of speech and motor skills of four years old children who are educated at home and in kindergarten in my work. In the first part are defined ideas of home schooling, Montessori and Waldorf pedagogy, school maturity and
readiness, pedagogical diagnostics with methods. In the second part I deal
with the research of specific skills, knowledge of preschool children and
motivation of parents.
Home schooling, Institutional education, Preschool age, Pedagogical diagnostics, Research methods, Montessori, Waldorf
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: C Press, 2008. ISBN 978-80-251-1829-0.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina. Mezi námi předškoláky. Brno: C Press, 2011. ISBN 978-80-251-3473-3.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Rozvoj grafomotoriky. Brno: C Press, 2006. ISBN 80-251-0977-1.\\
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.\\
ŠTANCLOVÁ, Eva a Renata FRANČÍKOVÁ. Šimonovy pracovní listy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-517-2.\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: C Press, 2008. ISBN 978-80-251-1829-0.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina. Mezi námi předškoláky. Brno: C Press, 2011. ISBN 978-80-251-3473-3.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Rozvoj grafomotoriky. Brno: C Press, 2006. ISBN 80-251-0977-1.\\
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.\\
ŠTANCLOVÁ, Eva a Renata FRANČÍKOVÁ. Šimonovy pracovní listy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-517-2.\\