Předložená diplomová práce je zaměřena na analýzu marketingové prezentace turistické destinace Plzeňský kraj na internetu. V první části práce jsou nastíněny teoretické předpoklady a charakteristiky významné jak pro destinační marketing, tak pro marketing na internetu. Druhá část práce je pak věnována zkoumání webových a facebookových prezentací turistických portálů krajů České republiky. Výsledky jsou následně porovnány mezi sebou i s marketingovou prezentací Plzeňského kraje. Současná podoba turistického portálu Turistů ráj i jeho stránky na Facebooku je kriticky zhodnocena. Dalšími metodami pro získání cenných námětů na zdokonalení prezentace Plzeňského kraje jsou eye tracking a dotazníkové šetření. Všechny získané poznatky z teorie i praktické části práce jsou v závěru práce využity pro stanovení několika doporučení pro praxi. Tato doporučení jsou zaměřena na odstranění nedostatků v kratším časovém horizontu i na podstatné změny do budoucna.
Anotace v angličtině
The submitted diploma thesis is focused on the analysis of marketing presentation of the Pilsen Region tourism destination on the Internet. In the first part are defined theoretical assumptions and characteristics important for destination marketing and marketing on the Internet. The second part is related to the research of website and Facebook presentations of tourism portals of all regions of the Czech Republic. Then, the results are compared with each other and also with marketing presentation of the Pilsen Region. The current structure of the tourism portal Tourist Paradise and its Facebook profile is critically evaluated. Eye tracking and questionnaire are the other methods how to receive valuable suggestions for improving the presentation of the Pilsen Region. All conclusions from theoretical and practical part are used to determine several recommendations for practice. These recommendations are aimed at eliminating deficiencies in the short term and also significant changes in the future.
internet marketing, web presentation, eye tracking, Facebook marketing, destination marketing, tourism portal, Pilsen region
Rozsah průvodní práce
118 s. (208 987 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce je zaměřena na analýzu marketingové prezentace turistické destinace Plzeňský kraj na internetu. V první části práce jsou nastíněny teoretické předpoklady a charakteristiky významné jak pro destinační marketing, tak pro marketing na internetu. Druhá část práce je pak věnována zkoumání webových a facebookových prezentací turistických portálů krajů České republiky. Výsledky jsou následně porovnány mezi sebou i s marketingovou prezentací Plzeňského kraje. Současná podoba turistického portálu Turistů ráj i jeho stránky na Facebooku je kriticky zhodnocena. Dalšími metodami pro získání cenných námětů na zdokonalení prezentace Plzeňského kraje jsou eye tracking a dotazníkové šetření. Všechny získané poznatky z teorie i praktické části práce jsou v závěru práce využity pro stanovení několika doporučení pro praxi. Tato doporučení jsou zaměřena na odstranění nedostatků v kratším časovém horizontu i na podstatné změny do budoucna.
Anotace v angličtině
The submitted diploma thesis is focused on the analysis of marketing presentation of the Pilsen Region tourism destination on the Internet. In the first part are defined theoretical assumptions and characteristics important for destination marketing and marketing on the Internet. The second part is related to the research of website and Facebook presentations of tourism portals of all regions of the Czech Republic. Then, the results are compared with each other and also with marketing presentation of the Pilsen Region. The current structure of the tourism portal Tourist Paradise and its Facebook profile is critically evaluated. Eye tracking and questionnaire are the other methods how to receive valuable suggestions for improving the presentation of the Pilsen Region. All conclusions from theoretical and practical part are used to determine several recommendations for practice. These recommendations are aimed at eliminating deficiencies in the short term and also significant changes in the future.
Pomocí vhodných metod zpracujte analýzu současné marketingové komunikace vybrané destinace se zaměřením na nová média.
Navrhněte opatření pro zlepšení marketingové komunikace destinace na základě poznatků z analýz.
Seznam doporučené literatury
ČECHUROVÁ, Lenka a kol. Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: trendy a současná praxe. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014, 196 s. ISBN: 978-80-261-0455-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
Seznam doporučené literatury
ČECHUROVÁ, Lenka a kol. Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: trendy a současná praxe. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014, 196 s. ISBN: 978-80-261-0455-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta DP a sken průběhu obhajoby.