Diplomová práce se zabývá hodnocením aplikací na mobilní zařízení zaměřující se na samostatné studium slovní zásoby v anglickém jazyce. Teoretická část se podrobněji zabývá principy, které by se měly dodržovat při osvojování si anglických slovíček a zároveň principy, které by se měly dodržovat při procvičování. Teoretická část také projednává samostatné studium a blíže specifikuje mobilní vzdělávání. Nakonec teoretická část projednává využití ESL aplikací při osvojování si slovní zásoby. Praktická část zahrnuje samotné hodnocení devíti vybraných aplikací a cílem bylo zjistit, do jaké míry se aplikace řídí metodickými principy pro efektivní studium a procvičování slovní zásoby v anglickém jazyce. Práce nadále obsahuje návrhy, které mohou učitelé zahrnout při vyučování slovní zásoby v anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of using mobile applications as a tool for independent study of English vocabulary. The theoretical part presents overview of effective learning strategies and stages of practice in relation to vocabulary learning. The background chapter also focuses on principles of autonomous learning and takes closer look at what mobile learning is. At last, the background chapter touches upon the principles of utilizing ESL applications within vocabulary learning. The conducted research, realized by the means of evaluation is introduced in the second part of the thesis. The research evaluates nine applications, which focus on learning English vocabulary.The aim was to find out to what extent the applications follow the methodological principles of effective learning strategies and practice. In conclusion, based on the results of the research, pedagogical implications are suggested.
Klíčová slova
mobilní vzdělávání, mobilní aplikace, ESL aplikace, samostatné studium, slovní zásoba,osvojování, procvičování, hodnocení a implikace
Klíčová slova v angličtině
mobile learning, mobile applications, ESL applications, independent study, vocabulary, acquisition, practice, evaluation and implication
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá hodnocením aplikací na mobilní zařízení zaměřující se na samostatné studium slovní zásoby v anglickém jazyce. Teoretická část se podrobněji zabývá principy, které by se měly dodržovat při osvojování si anglických slovíček a zároveň principy, které by se měly dodržovat při procvičování. Teoretická část také projednává samostatné studium a blíže specifikuje mobilní vzdělávání. Nakonec teoretická část projednává využití ESL aplikací při osvojování si slovní zásoby. Praktická část zahrnuje samotné hodnocení devíti vybraných aplikací a cílem bylo zjistit, do jaké míry se aplikace řídí metodickými principy pro efektivní studium a procvičování slovní zásoby v anglickém jazyce. Práce nadále obsahuje návrhy, které mohou učitelé zahrnout při vyučování slovní zásoby v anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of using mobile applications as a tool for independent study of English vocabulary. The theoretical part presents overview of effective learning strategies and stages of practice in relation to vocabulary learning. The background chapter also focuses on principles of autonomous learning and takes closer look at what mobile learning is. At last, the background chapter touches upon the principles of utilizing ESL applications within vocabulary learning. The conducted research, realized by the means of evaluation is introduced in the second part of the thesis. The research evaluates nine applications, which focus on learning English vocabulary.The aim was to find out to what extent the applications follow the methodological principles of effective learning strategies and practice. In conclusion, based on the results of the research, pedagogical implications are suggested.
Klíčová slova
mobilní vzdělávání, mobilní aplikace, ESL aplikace, samostatné studium, slovní zásoba,osvojování, procvičování, hodnocení a implikace
Klíčová slova v angličtině
mobile learning, mobile applications, ESL applications, independent study, vocabulary, acquisition, practice, evaluation and implication
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Seznam doporučené literatury
Harmer, Jeremy (2001). How to Teach English. London: Addison Wesley Longman Limited
Harmer, Jeremy (2006). The Practise of English Language Teaching. Essex: Pearson Education Limited
Pachler, Norbert (2010). Mobile Lerning. Structure, Agency, Practices. New York: Springer Media
Scrivener, Jim (2005). Learning Teaching. A guidebook dor English language teachers. Second Edition. Oxford: Macmillan Publishers Limited
Ur, Penny (2007). A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press
Seznam doporučené literatury
Harmer, Jeremy (2001). How to Teach English. London: Addison Wesley Longman Limited
Harmer, Jeremy (2006). The Practise of English Language Teaching. Essex: Pearson Education Limited
Pachler, Norbert (2010). Mobile Lerning. Structure, Agency, Practices. New York: Springer Media
Scrivener, Jim (2005). Learning Teaching. A guidebook dor English language teachers. Second Edition. Oxford: Macmillan Publishers Limited
Ur, Penny (2007). A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press