Bakalářská práce se zabývá rozvojem zrakového vnímání u předškolních dětí. Práce si dala za cíl poukázat na vliv prostředí, ve kterém děti vyrůstají na rozvoj jejich zrakového vnímání.Hlavní výzkumné otázky zněly: Jak můžeme podpořit zrakové vnímání u předškolních dětí? Jak rozvoj vnímání souvisí s prostředím, ve kterém děti vyrůstají?Práce může posloužit i jako pomocník začínajícím učitelům, kteří chtějí podpořit u dětí před nástupem povinné školní docházky oblast zrakového vnímání.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the development of visual perception in preschool children. The paper aimed to point out the influence of the environment in which children grow up on the development of their visual perception.The main research questions were: How can we promote visual perception in preschool children? How does perceptual development relate to the environment in which children grow up?The thesis may also serve to help novice teachers who want to support the field of visual perception in children before the compulsory education.
Bakalářská práce se zabývá rozvojem zrakového vnímání u předškolních dětí. Práce si dala za cíl poukázat na vliv prostředí, ve kterém děti vyrůstají na rozvoj jejich zrakového vnímání.Hlavní výzkumné otázky zněly: Jak můžeme podpořit zrakové vnímání u předškolních dětí? Jak rozvoj vnímání souvisí s prostředím, ve kterém děti vyrůstají?Práce může posloužit i jako pomocník začínajícím učitelům, kteří chtějí podpořit u dětí před nástupem povinné školní docházky oblast zrakového vnímání.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the development of visual perception in preschool children. The paper aimed to point out the influence of the environment in which children grow up on the development of their visual perception.The main research questions were: How can we promote visual perception in preschool children? How does perceptual development relate to the environment in which children grow up?The thesis may also serve to help novice teachers who want to support the field of visual perception in children before the compulsory education.
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta, ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 788025118290.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta, ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-802-5125-694.\\
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-859315-84-2.\\
PRŮCHA, Jan. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8579-1.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.\\
SVOZÍLKOVÁ, P., J., HEISSIGEROVÁ a P. DIBLÍK. Diferenciální diagnostika v oftalmologii v obrazech. Praha: Mladá fronta, 2015. ISBN 978-80-204-3393-0.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára, ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta, ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 788025118290.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta, ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-802-5125-694.\\
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-859315-84-2.\\
PRŮCHA, Jan. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8579-1.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.\\
SVOZÍLKOVÁ, P., J., HEISSIGEROVÁ a P. DIBLÍK. Diferenciální diagnostika v oftalmologii v obrazech. Praha: Mladá fronta, 2015. ISBN 978-80-204-3393-0.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára, ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\