Tato bakalářská práce pojednává o poruchách pozornosti, hyperaktivitě a chování jedince (dítěte) s porucu ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). Dále také o jejích ovlivnění při využití různých ergoterapeutických přstupů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. v teoretické části se zabývám základní terminologií a historií ADHD, symptomy a diagnostikou ADHD. V praktické části se zabývám ovlivněním pozornosti jedinců (dětí) s hyperkinetickou poruchou ADHD za pomoci různých ergoterapeutických přístupu.
Anotace v angličtině
This thesis is about attention deficit disorder, hyperactivity and problems in the behavior of kids with ADHD syndrome. It also includes their affection by using occupational therapy approaches. This thesis is composed of the theoretical part and the practical part. the theoretical part is describing terminology and history of ADHD, symptoms and diagnostics. The practical part of this thesis includes the affection of kids with attention deficit disorder and hyperkinetic disorders which we are trying to improve with occupational therapies approaches.
Tato bakalářská práce pojednává o poruchách pozornosti, hyperaktivitě a chování jedince (dítěte) s porucu ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). Dále také o jejích ovlivnění při využití různých ergoterapeutických přstupů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. v teoretické části se zabývám základní terminologií a historií ADHD, symptomy a diagnostikou ADHD. V praktické části se zabývám ovlivněním pozornosti jedinců (dětí) s hyperkinetickou poruchou ADHD za pomoci různých ergoterapeutických přístupu.
Anotace v angličtině
This thesis is about attention deficit disorder, hyperactivity and problems in the behavior of kids with ADHD syndrome. It also includes their affection by using occupational therapy approaches. This thesis is composed of the theoretical part and the practical part. the theoretical part is describing terminology and history of ADHD, symptoms and diagnostics. The practical part of this thesis includes the affection of kids with attention deficit disorder and hyperkinetic disorders which we are trying to improve with occupational therapies approaches.
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K. Eileen. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let.Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
ANTAL, Martin. To dítě je nepozorné. Jak žít s hyperaktivním dítětem.Praha: Mladá Feonta, 2013. ISBN 978-80-204-2898-1.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN: 80-244-1075-3.
MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2006. ISBN: 80-7367-188-3.
NERANDŽIČ, Z. Animoterapie aneb Jak nás zvířata umí léčit. Praha: Albatros, 2006. ISBN: 80-00-01809-8.
RUSSELL, A., Barkley. Executive Functions. What They Are, How They Work, and Why They Evolved. New York City: Guilford Press, 2012. ISBN: 9781462505357.
ALLEN, K. Eileen. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let.Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
ANTAL, Martin. To dítě je nepozorné. Jak žít s hyperaktivním dítětem.Praha: Mladá Feonta, 2013. ISBN 978-80-204-2898-1.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN: 80-244-1075-3.
MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2006. ISBN: 80-7367-188-3.
NERANDŽIČ, Z. Animoterapie aneb Jak nás zvířata umí léčit. Praha: Albatros, 2006. ISBN: 80-00-01809-8.
RUSSELL, A., Barkley. Executive Functions. What They Are, How They Work, and Why They Evolved. New York City: Guilford Press, 2012. ISBN: 9781462505357.