Práce se zabývá epilepsií u dětí, klasifikací epileptických záchvatů a zároveň také klimatem školní třídy. Cílem je tato dvě témata propojit a pomocí dotazníkového šetření zjistit, zda má onemocnění vliv na klima třídy a pokud ano, tak jak se projevuje v rovině sociálních vazeb mezi epileptikem a jeho spolužáky a také mezi ním a třídním učitelem. Součástí práce je i výše zmíněné dotazníkové šetření, které bylo provedeno ve třídách prvního a druhého stupně, kde jeden nebo více žáků trpělo epilepsií, a výsledky, které z šetření plynou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with child epilepsy, also with a classification of epileptic seizures and simultaneously operates with a class climate. The main goal of this work is to interface these topics and find out, if the illness affects the class climate by using a survey. If there is some influence, then how it manifests itself on social ties in the class, on the relationship of epileptics to other pupils and to their class teacher. Part of this work is the survey mentioned before, which was made in classes of primary or secondary school, where the part of class was one or more epileptic children, and its results.
Klíčová slova
epilepsie, epileptické záchvaty, klasifikace epileptických záchvatů, školní třída jako sociální skupina, klima třídy, první stupeň ZŠ, druhý stupeň ZŠ, žák,
Klíčová slova v angličtině
child epilepsy, epilepsy classification, primary education, secondary education, school class, class climate, school class as a social group, pupil
Rozsah průvodní práce
73 s., VIII s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá epilepsií u dětí, klasifikací epileptických záchvatů a zároveň také klimatem školní třídy. Cílem je tato dvě témata propojit a pomocí dotazníkového šetření zjistit, zda má onemocnění vliv na klima třídy a pokud ano, tak jak se projevuje v rovině sociálních vazeb mezi epileptikem a jeho spolužáky a také mezi ním a třídním učitelem. Součástí práce je i výše zmíněné dotazníkové šetření, které bylo provedeno ve třídách prvního a druhého stupně, kde jeden nebo více žáků trpělo epilepsií, a výsledky, které z šetření plynou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with child epilepsy, also with a classification of epileptic seizures and simultaneously operates with a class climate. The main goal of this work is to interface these topics and find out, if the illness affects the class climate by using a survey. If there is some influence, then how it manifests itself on social ties in the class, on the relationship of epileptics to other pupils and to their class teacher. Part of this work is the survey mentioned before, which was made in classes of primary or secondary school, where the part of class was one or more epileptic children, and its results.
Klíčová slova
epilepsie, epileptické záchvaty, klasifikace epileptických záchvatů, školní třída jako sociální skupina, klima třídy, první stupeň ZŠ, druhý stupeň ZŠ, žák,
Klíčová slova v angličtině
child epilepsy, epilepsy classification, primary education, secondary education, school class, class climate, school class as a social group, pupil
Zásady pro vypracování
Sběr a studium literatury
Zpracování teoretické části
Zpracování praktické části - stanovení výzkumného cíle, popis výzkumného vzorku, volba a aplikace vhodných metod
Interpretace a diskuze výsledků, závěr
Zásady pro vypracování
Sběr a studium literatury
Zpracování teoretické části
Zpracování praktické části - stanovení výzkumného cíle, popis výzkumného vzorku, volba a aplikace vhodných metod
Interpretace a diskuze výsledků, závěr
Seznam doporučené literatury
BRABCOVÁ, Dana. Sociální aspekty epilepsie. In: JOŠT, Jiří, MAN, František, & NOHAVOVÁ, Alena. Podpora zdravého psychického vývoje: z aspektu dítěte a učitele. Praha: Eduko, 2013, s. 7-28. ISBN 978-80-87204-66-5.
HAMIWKA, Lorie D., et al. Are children with epilepsy at greater risk for bullying than their peers? Epilepsy & Behavior, 2009, 15(4), 500-505 ISBN 1932603352/9781932603354.
KOMÁREK, Vladimír. Epileptické záchvaty a syndromy. 1. vyd. Praha: Galén, 1997. 183 s. ISBN 80-85824-56-6.
KRŠEK, Pavel et al. Epilepsie a škola, souhrnný průvodce tématikou pro učitele. Praha: Občanské sdružení EpiStop, 2012. ISBN: 978-80-903979-5-8
MACLEOD, Jessica S., AUSTIN, Joan K. Stigma in the lives of adolescents with epilepsy: a review of the literature. Epilepsy & Behavior, 2003, 4(2), 112-117.
MAREŠ, Jiří; JEŽEK, Stanislav. Klima školní třídy: dotazník pro žáky. Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
OŠLEJŠKOVÁ, Hana a MAKOVSKÁ, Zuzana. Naše dítě má epilepsii. 1. vyd. Plzeň: Adéla, 2009. 36 s. ISBN 978-80-87094-05-1.
Seznam doporučené literatury
BRABCOVÁ, Dana. Sociální aspekty epilepsie. In: JOŠT, Jiří, MAN, František, & NOHAVOVÁ, Alena. Podpora zdravého psychického vývoje: z aspektu dítěte a učitele. Praha: Eduko, 2013, s. 7-28. ISBN 978-80-87204-66-5.
HAMIWKA, Lorie D., et al. Are children with epilepsy at greater risk for bullying than their peers? Epilepsy & Behavior, 2009, 15(4), 500-505 ISBN 1932603352/9781932603354.
KOMÁREK, Vladimír. Epileptické záchvaty a syndromy. 1. vyd. Praha: Galén, 1997. 183 s. ISBN 80-85824-56-6.
KRŠEK, Pavel et al. Epilepsie a škola, souhrnný průvodce tématikou pro učitele. Praha: Občanské sdružení EpiStop, 2012. ISBN: 978-80-903979-5-8
MACLEOD, Jessica S., AUSTIN, Joan K. Stigma in the lives of adolescents with epilepsy: a review of the literature. Epilepsy & Behavior, 2003, 4(2), 112-117.
MAREŠ, Jiří; JEŽEK, Stanislav. Klima školní třídy: dotazník pro žáky. Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
OŠLEJŠKOVÁ, Hana a MAKOVSKÁ, Zuzana. Naše dítě má epilepsii. 1. vyd. Plzeň: Adéla, 2009. 36 s. ISBN 978-80-87094-05-1.