Hlavním cílem této diplomové práce je představit roli lídrů ve volebních kampaních českých politických stran na případu voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Konkrétním cílem je odhalení míry personalizace politických stran k osobě svého stranického lídra u pěti nejsilnějších politických subjektů podle průzkumů z dubna 2017. V této diplomové práci řeším personalizaci u politických stran ANO 2011, ODS, ČSSD, KDU-ČSL a KSČM ke svým politickým lídrům Andreji Babišovi, Petru Fialovi, Lubomíru Zaorálkovi, Pavlu Bělobrádkovi a Vojtěchu Filipovi. Teoretická část představuje pojem personalizace, jeho projevy a více se věnuje typologii personalizace od Rahata a Sheafera. V praktické části diplomové práce jsou představeni všichni výše jmenovaní lídři, jejich minulost a vztah ke straně. Následně je věnován prostor představení role a strategie jednotlivých lídrů pro volby 2017 do Poslanecké sněmovny. V diplomové práci je měřena personalizace pomocí hledanosti lídrů oproti hledanosti jejich politických stran na Googlu jako nejpoužívanějším fulltextovém vyhledávači v České republice. Dále je kvantifikována popularita profilů na Facebooku u lídrů a jejich stran. Pozornost je také věnována expozici jmen lídrů a politických stran v TV a rozhlase, která byla zjišťována pomocí programu Anopress. Tento program je v práci používán také k odhalení vlastností jednotlivých lídrů, jenž se u jmen lídrů vyskytují v TV a rozhlase.
Anotace v angličtině
The main objective of this diploma thesis is to introduce the role of leaders in electoral campaigns of Czech political parties using the example of election of Chamber of Deputies in 2017. The specific objective is to reveal the degree of personalization to the party´s leader in the five most powerful political subjects according to polls in April 2017. In the diploma work I pursue the personalization of political parties ANO 2011, ODS, ČSSD, KDU-ČSL a KSČM to their political leaders Andrej Babiš, Petr Fiala, Lubomír Zaorálek, Pavel Bělohrádek and Vojtěch Filip. The theoretical part deals with the notion of personalization and its expressions, and typology of personalization by Rahat and Sheafer. In the practical part of this diploma thesis all the leaders mentioned above are presented, including their past and relation to the party. Subsequently, the role of these leaders and their strategy for election of Chamber of Deputies in 2017 is described as well. In this diploma thesis the personalization is measured by the search of the leader as opposed to search for the political party using the Google as the most widely used full text search engine in the Czech republic. Next, the leaders´ and political parties Facebook profiles are quantified according to their popularity. The exposure of the names of leaders and political parties in TV and radio, which are identified through the Anopress program, are concerned as well. The program is used to reveal leaders´ characteristics, which appear next to their names in TV and radio.
Klíčová slova
lídři, personalizace, politické strany, Facebook, Google
Klíčová slova v angličtině
leaders, personalization, political parties, Facebook, Google
Rozsah průvodní práce
103 s. (132 115)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce je představit roli lídrů ve volebních kampaních českých politických stran na případu voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Konkrétním cílem je odhalení míry personalizace politických stran k osobě svého stranického lídra u pěti nejsilnějších politických subjektů podle průzkumů z dubna 2017. V této diplomové práci řeším personalizaci u politických stran ANO 2011, ODS, ČSSD, KDU-ČSL a KSČM ke svým politickým lídrům Andreji Babišovi, Petru Fialovi, Lubomíru Zaorálkovi, Pavlu Bělobrádkovi a Vojtěchu Filipovi. Teoretická část představuje pojem personalizace, jeho projevy a více se věnuje typologii personalizace od Rahata a Sheafera. V praktické části diplomové práce jsou představeni všichni výše jmenovaní lídři, jejich minulost a vztah ke straně. Následně je věnován prostor představení role a strategie jednotlivých lídrů pro volby 2017 do Poslanecké sněmovny. V diplomové práci je měřena personalizace pomocí hledanosti lídrů oproti hledanosti jejich politických stran na Googlu jako nejpoužívanějším fulltextovém vyhledávači v České republice. Dále je kvantifikována popularita profilů na Facebooku u lídrů a jejich stran. Pozornost je také věnována expozici jmen lídrů a politických stran v TV a rozhlase, která byla zjišťována pomocí programu Anopress. Tento program je v práci používán také k odhalení vlastností jednotlivých lídrů, jenž se u jmen lídrů vyskytují v TV a rozhlase.
Anotace v angličtině
The main objective of this diploma thesis is to introduce the role of leaders in electoral campaigns of Czech political parties using the example of election of Chamber of Deputies in 2017. The specific objective is to reveal the degree of personalization to the party´s leader in the five most powerful political subjects according to polls in April 2017. In the diploma work I pursue the personalization of political parties ANO 2011, ODS, ČSSD, KDU-ČSL a KSČM to their political leaders Andrej Babiš, Petr Fiala, Lubomír Zaorálek, Pavel Bělohrádek and Vojtěch Filip. The theoretical part deals with the notion of personalization and its expressions, and typology of personalization by Rahat and Sheafer. In the practical part of this diploma thesis all the leaders mentioned above are presented, including their past and relation to the party. Subsequently, the role of these leaders and their strategy for election of Chamber of Deputies in 2017 is described as well. In this diploma thesis the personalization is measured by the search of the leader as opposed to search for the political party using the Google as the most widely used full text search engine in the Czech republic. Next, the leaders´ and political parties Facebook profiles are quantified according to their popularity. The exposure of the names of leaders and political parties in TV and radio, which are identified through the Anopress program, are concerned as well. The program is used to reveal leaders´ characteristics, which appear next to their names in TV and radio.
Klíčová slova
lídři, personalizace, politické strany, Facebook, Google
Klíčová slova v angličtině
leaders, personalization, political parties, Facebook, Google
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce ve spolupráci s vedoucím diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce ve spolupráci s vedoucím diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
BITTNER, A. (2011). Platform or Personality?: The Role of Party Leaders in Elections (New York: Oxford University Press).
BLONDEL, J. THIÉBAULT, J.-L. et al.(2010). Political Leadership, Parties and Citizens. The Personalization of Leadership (Oxon a New York: Routledge).
ČSSD (2017). Oficiální facebooková prezentace ČSSD (https://www.facebook.com/cssdcz/?fref=ts).
ELGIE, R. (2015). Study political leadership: Foundations and Contending accounts (New York: Palgrave Macmillan).
GARZIA, D.(2014). Personalization of politics and electoral change (Auckland: Palgrave Macmillan).
INSTITUT POLITICKÉHO MARKETINGU (2014). Volební kampaně 2013 (Brno: Institut politického marketingu).
KDU-ČSL (2017). Oficiální facebooková prezentace KDU-ČSL (https://www.facebook.com/kducsl/?fref=ts).
LEES-MARSHMENT, J. (2011). The political marketing game (Auckland: Palgrave Macmillan).
Seznam doporučené literatury
BITTNER, A. (2011). Platform or Personality?: The Role of Party Leaders in Elections (New York: Oxford University Press).
BLONDEL, J. THIÉBAULT, J.-L. et al.(2010). Political Leadership, Parties and Citizens. The Personalization of Leadership (Oxon a New York: Routledge).
ČSSD (2017). Oficiální facebooková prezentace ČSSD (https://www.facebook.com/cssdcz/?fref=ts).
ELGIE, R. (2015). Study political leadership: Foundations and Contending accounts (New York: Palgrave Macmillan).
GARZIA, D.(2014). Personalization of politics and electoral change (Auckland: Palgrave Macmillan).
INSTITUT POLITICKÉHO MARKETINGU (2014). Volební kampaně 2013 (Brno: Institut politického marketingu).
KDU-ČSL (2017). Oficiální facebooková prezentace KDU-ČSL (https://www.facebook.com/kducsl/?fref=ts).
LEES-MARSHMENT, J. (2011). The political marketing game (Auckland: Palgrave Macmillan).