|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9APBI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9APBI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikovaná biologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Cvičení
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/9APBI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Historický vývoj a význam zemědělství, jeho aplikované vědy, problematika světového a našeho zemědělství. Vznik, význam a ochrana půdy. Geobotanika a indikační botanika. Původní a kulturní krajina, jejich interakce. Biotechnologie a genové inženýrství. Významné druhy kulturních rostlin a jejich pěstování. Zemědělství, životní prostředí a ekologické zemědělství. Živočišná výroba.
|
Požadavky na studenta
|
Prokázání znalosti přednášené látky, aktivní účast na cvičeních, zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Základy půdoznalství, základní problémy půdy, ochrana půdy. 2. Půda, vznik, složení. Typy a druhy půd. 3. Základy výživy a ochrany rostlin. Zemědělství a životní prostředí. 4. Genetika a šlechtění kultur rostlin. 5. Plevele. Indikační botanika. Genové inženýrství. Meristémy. 6. Základní polní plodiny - obiloviny, okopaniny. 7. Pícniny, technické plodiny aj. 8. Základy zahradnictví, ovocnářství. 9. Zelinářství. 10. Květinářství. 11. Tropické a subtropické kulturní rostliny. 12. Jednotlivé druhy a jejich využití. 13. Léčivé, jedovaté, tonizující rostliny a drogy. 14. Poznávání kulturních rostlin a jejich semen, základy jejich zpracování a základy zdravé výživy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Semorádová, E. Ekologie krajiny. UJEP. Ústí nad Labem, 1998.
-
Doporučená:
Kubeš, Jan. Plánování venkovské krajiny. Ostrava : Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 1996. ISBN 80-7078-358-3.
-
Doporučená:
Prach, Karel. Úvod do vegetační ekologie. Ostrava : Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 1996. ISBN 80-7078-356-7.
-
Doporučená:
Valíček, Pavel. Užitkové rostliny tropů a subtropů. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0939-6.
-
Doporučená:
Kincl, Miloslav; Kubicová, Svatava; Zelinka, Jozef. Základy rostlinné výroby pro učitele : Určeno stud. denního studia, studia při zaměstnání a postgrad. studia. Část 1.. Ostrava : Pedagogická fakulta, 1989. ISBN 80-7042-009-X.
-
Doporučená:
Kincl, M. a. Základy rostlinné výroby pro učitele 1 a 2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|