|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9DB2S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9DB2S
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika biologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Cvičení
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/9DB2S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vzdělávací a výchovný význam biologie. Vytváření představ a pojmů o věcech a jevech v přírodě. Základní otázky psychodidaktiky a jejich využití ve vzdělávání. Učební texty, jejich analýza a možnosti využívání ve vyučování.
|
Požadavky na studenta
|
Prokázání znalosti přednášené látky z předmětů DB1SS a DB2SS, zápočtový test, vypracování seminární práce
|
Obsah
|
1. Motivace ve vyučování biologii, motivační techniky. 2. Komparativní analýza a evaluace procesuální stránky vyučování biologii. 3. Vyučovací metody v biologickém vyučování. 4. Pozorování, pokus, laboratorní činnost v biologii. 5. Vyučovací formy - normativní a sociální hledisko, možnosti jejich využívání. 6. Vyučovací prostředky využívané v biologii, možnosti využití, tvorba vyučovacích prostředků. 7. Uplatňování vyučovacích principů, zásad a pravidel. 8. Metakognice, reflexe a autoreflexe ve vyučování biologii z pohledu učitele a studenta. 9. Evaluační techniky a jejich využívání v biologii. 10. Psychodidaktické školy (Piageta, Brunera a Vygotského) a jejich dopad na vyučování biologie. 11. Environmentální výchova ve vyučování biologii. 12. Sexuální výchova ve vyučování biologii. 13. Výchova ke zdraví ve vyučování biologii.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Podroužek, Ladislav. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-157-1.
-
Doporučená:
Modelové vzdělávací programy pro základní školy.
-
Doporučená:
Podroužek, Ladislav. Překonávání atomizace ve vzdělávání v základní škole. 2003.
-
Doporučená:
Kolektiv:. Rámcový vzdělávací program gymnaziálního vzdělávání. -. Výzkumný ústav pedagogický, Praha, 2003.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Doporučená:
Froněk, Jiří; Kvasničková, Danuše. V přírodopise nověji : Hrst zkušeností a rad z ověřování alternativního učiva z přírodopisu. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-032-X.
-
Doporučená:
Altmann, Antonín; Horník, František. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie : Určeno pro další vzdělávání učitelů, postgraduální studium. 1.. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Altmann, Antonín; Horník, František. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie : Určeno pro posl. DVU [další vzdělávání učitelů] biologie, PGS [postgraduální studium], rigorózní zkoušky. [Díl] 2.. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Horník, František; Altmann, Antonín. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie : Určeno pro posl. fak. pedagog., fak. přírodověd. a posl. postgrad. studia. Díl 3.. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Podroužek Ladislav. Vývoj vymezování učiva a pojetí přírodopisu (1). Biologie.
-
Doporučená:
Vzdělávací program pro gymnázia a SŠ s výukou biologie. Standardy pro ZŠ a SŠ..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|