|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / DIBP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
DIBP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika biologických pokusů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/DIBP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student získá vhled do možnosti biologických pokusů ve škole. Dále přehled o existujících metodických příručkách a návodech, bezpečnosti práce, virtuálních pokusech a prezentacích a pochopí metodiku jejich využití.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, vypracování projektu, test.
|
Obsah
|
1.-2. Biologické pokusy ve škole. 3. Vedení biologické exkurze. 4. Metodické příručky. 5. Bezpečnost práce. 6.-7. Virtuální pokusy a prezentace a metodiky jejich využití. 8. Příprava materiálu, preparace hmyzu. 9. Fotografování biologických objektů, možnosti využití ve škole. 10.-12. Modelové pokusy pro základní a střední školu. 13. Využití internetových zdrojů ve výuce biologie. 14. Prezentace vlastního projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Boháč, Ivan. Cvičení z biologie : Učebnice pro 1. roč. gymnázia (nepovinný předmět). Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Boháč, Dobroslav; Ošmera, Stanislav; Papáček, Miroslav. Cvičení z biologie : Učebnice pro 2. roč. gymnázia : Nepovinný předmět. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Pazourková, Zdeňka; Kvasničková, Danuše; Pikálek, Petr. Cvičení z biologie pro 4. ročník gymnázia : Nepovinný předmět. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Chocholoušková, Z., Hajerová Mullerová, L. Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou. Plzeň, 2019. ISBN 978-80-261-0846-7.
-
Doporučená:
Hrdičková, B. Praktikum z fyziologie rostlin. SPN Praha, 1975.
-
Doporučená:
Altmann, Antonín. Praktikum ze zoologie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1979.
-
Doporučená:
Dobroruková, J. a kol. Přírodopis 100 námětů pro tvořivou výuku. Praha, 2008. ISBN 978-80-86960-37-1.
-
Doporučená:
Různé další knižní publikace, časopisy a CD.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát biologickou problematiku v učebnicích pro základní a střední školy |
znát biologickou terminologii na úrovni střední školy |
znát základní druhy rostlin, hub a živočichů v rozsahu střední školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět pracovat s mikroskopickou a další biologickou technikou |
umět provádět jednoduché biologické pokusy |
umět pracovat s odbornou literaturou a webovými databázemi |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát vhodné biologické pokusy pro základní a střední školy |
znát zákonná omezení pro biologické experimenty |
znát způsoby získání biologického materiálu vhodného pro biologické experimenty |
znát literaturu vhodnou pro provádění biologických praktik a experimentů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umět připravit biologické praktikum a experiment v teoretické i praktické rovině |
umět pracovat s odbornou literaturou |
umět připravit biologickou nebo geologickou exkurzi, workshop, veřejný experiment, výstavu apod. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Laboratorní praktika, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|