|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / KIBO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
KIBO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kurz indikační geobotaniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/KIBO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz si klade za cíl uvést nastínit studentům problematiku indikační botaniky. Prakticky seznámit účastníky s problematikou indikační botaniky při exkurzích (problematika kontaminací velké městské aglomerace na příkladu Plzně; současná flóra a vegetace vesnického typu zástavby, vegetace skládek, apod.) vhodně doplněných přednáškami (znečištění plynnými a kapalnými ropnými uhlovodíky, kontaminace těžkými kovy, zasolení, eutrofizace, apod.).
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování projektu, prokázání znalosti demonstrovaných taxonů v závěru kurzu, průběžný test formou poznávačky, aktivní účast na kurzu.
|
Obsah
|
1. Problematika kontaminací velké městské aglomerace na příkladu Plzně; současná flóra a vegetace vesnického typu zástavby. 2. Vegetace skládek, znečištění plynnými a kapalnými ropnými uhlovodíky. 3. Kontaminace těžkými kovy, eutrofizace. 4. Zasolení. Prezentace studentským projektů, poznávačka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Larcher, Walter. Fyziologická ekologie rostlin. Praha : Academia, 1988.
-
Doporučená:
Prasad, M. N. V. Heavy metal stress in plants : from biomolecules to ecosystems. Berlin : Springer-Verlag, 2004. ISBN 81-7319-527-7.
-
Doporučená:
Sýkora, J. Rostliny v geologickém výzkumu. Praha, 1959.
-
Doporučená:
Sukopp, H.; Numata, M.; Huber, A. Urban ecology as the basis of urban planning. Hague : SPB Academic Publishing, 1995. ISBN 90-5103-096-7.
-
Doporučená:
Ellenberg, Heinz. Zeigerwerte von Pflanzen in Mitteleuropa = Indicator values of plants in Central Europe. Göttingen : Verlag Erich Goltze, 2001. ISBN 3-88452-518-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
32
|
Celkem
|
92
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student by se měl dobře orientovat v taxonech vyšších rostlin květeny České republiky a bylo by dobré, kdyby znal základy ekologie rostlin. Měl by být rovněž schopen determinovat běžné druhy rostlin rostoucích na člověkem ovlivněných místech |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se bude orientovat v základních problémech v krajině souvisejících s činností člověka, bude schopen determinovat druhy vyšších rostlin rostoucích na stanovištích ovlivněných člověkem, bude schopen rozlišit rostliny s normální vitalitou, gigantismy, nanismy, apod |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student se bude orientovat v základních problémech v krajině souvisejících s činností člověka, bude schopen determinovat druhy vyšších rostlin rostoucích na stanovištích ovlivněných člověkem, bude schopen rozlišit rostliny s normální vitalitou, gigantismy, nanismy, apod |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|