|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / 1ALC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
1ALC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Anglo-americká kultura
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAJ/ALC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z literárního a kulturněhistorického vývoje angloamerických zemí. V kontextu signifikantních kulturních, společenských a historických událostí, které významně ovlivnily anglickou a americkou literární tvorbu, budou v chronologickém sledu nastíněny vývojové trendy a charakteristické rysy anglické prózy, poezie a dramatu a představeni klíčoví tvůrci jednotlivých literárních období. V části věnované anglickým dějinám a kultuře se studenti seznámí s vývojem klíčových institucí - monarchie, parlamentu, anglikánské církve, britského impéria atd. Kurz je vyučován v anglickém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Kombinovaná zkouška - test a ústní zkouška. Studenti pracují s původními anglickými texty, připravují ústní prezentace, eseje a projekty, jež jsou kontultovány s vyučujícími. Rozsah esejů tvoří 10-20 normostran, ústní prezentace v rozsahu 10-20 minut. Písemná část projektů se pohybuje v rozmezí 10-20 stran a ústní prezentace 10-20 minut.
|
Obsah
|
Alžbětinská Anglie
Osvícenství
Romantismus
Viktoriánská Anglie
Edwardovská doba
Modernismus
Rozzlobení mladí muži
Éra masmédií
Prezentace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zinn, Howard. A people's history of the United States : 1492 to present. New York : Harper Perennial Modern Classics, 2005. ISBN 978-0-06-083865-2.
-
Základní:
Morgan, Kenneth O. Dějiny Británie. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 1999. ISBN 80-7106-347-9.
-
Doporučená:
Daiches, D. A Critical History of English Literature. 2 sv. New York: The Ronald Press Company, 1960.
-
Doporučená:
DOBSON, A. Anglo American Relations in the Twentieth Century. London: Routledge, 1997.
-
Doporučená:
O'DRISCOLL, J. Britain. 2. vyd.. Oxford: Oxford University Press, 1997.
-
Doporučená:
FERGUSON, N. How Britain Made the Modern World. London, 2004.
-
Doporučená:
Drabble, Margaret; Stringer, Jenny; Hahn, Daniel. The Concise Oxford Companion to English literature.. New York, 2007. ISBN 978-0-19-921.
-
Doporučená:
Baldick, Ch. The Oxford Dictionnary of Literary Terms. Oxford: Oxford University, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
72
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
33
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat anglický jazyk na úrovni B2 dle SERR |
pojmenovat hlavní rysy aktuálním kulturním dění anglofonních zemí |
pojmenovat klíčové angloamerické literární směry |
vymezit základní údaje vztahující se ke kulturnímu vývoji anglofonních zemí |
vysvětlit klíčová fakta z oblasti historie anglofonních zemí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
adekvátně reagovat na poslechové texty věnované kulturním událostem anglofonních zemí |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního kulturního dění v anglofonních zemích |
plynule a bez obtíží se účastnit rozhovoru a párové/skupinové diskuse na odborné téma |
prostřednictvím jasného, strukturovaného projevu rekapitulovat a interpretovat základní teze textu |
identifikovat hlavní myšlenky anglických odborných textů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit vývojové trendy a charakteristické rysy anglické literární tvorby |
uvést do souvislosti vývojové trendy a charakteristické rysy anglické a americké prózy a signifikantní kulturní, společenské a historické události |
pracovat s pestrou škálou pramenů k soudobým kulturním dějinám i britským/americkým tiskem |
analyzovat klíčové aspekty současné angloamerické kultury |
identifikovat díla klíčových tvůrců jednotlivých literárních období |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat podrobnými znalostmi hlavních britských politických, vzdělávacích a kulturních institucí |
podrobně charakterizovat strukturu britské společnosti a životní styl jednotlivých sociálních skupin |
na základě historického vývoje chápat základní společenské problémy současné Británie |
identifikovat hlavní rysy britské a americké mediální scény |
charakterizovat vývojové tendence britské prózy, dramatu a poezie ve druhé polovině 20. století, např. postmoderní britskou literaturu: tradiční, experimentální prózu a magický realismus |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|