|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / CAL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
CAL
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Současná americká literatura
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky současné americké literatury, obeznámit se s významnými americkými autory 20. a 21. století, např. Normanem Mailerem, Johnem Irvingem, Johnem Updikem, Joyce Carol Oatesovou, Williamem Styronem, Kurtem Vonnegutem, E. L. Doctorowem, Toni Morrisonovou a dalšími, a následně analyzovat excerpty ze zvolených děl v širším kulturněspolečenském kontextu jejich vzniku.
|
Požadavky na studenta
|
Četba a prezentace četby. Průběžný a závěrečný test.
|
Obsah
|
Week 1: Introduction Week 2: J.D.Salinger - life,work,themes and influence Week 3: Norman Mailer life,work,themes and influence Week 4: John Irving life,work,themes and influence Week 5: John Cheever life,work,themes and influence Week 6: John Updike life,work,themes and influence Week 7: Joyce Carol Oates life,work,themes and influence Week 8: William Styron life, work, themes and influence Week 9: Kurt Vonnegut life, work, themes and influence Week 10: E.L. Doctorow life ,work, themes and influence Week 11: T.R. Pynchon life, work, themes and influence Week 12: Final test Week 13: Credits
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
J.D.Salinger, Norman Mailer, John Irving, John Cheever, John Updike, Joyce Carol Oates, William Styron, Kurt Vonnegut, E.L. Doctorow, T.R.Pynchon.
-
Doporučená:
Procházka, Martin. Lectures on American literature. Prague : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0358-6.
-
Doporučená:
RULAND, R. - BRADBURY, M. Od puritanismu k postmodernismu. Praha, 1997.
-
Doporučená:
BAYM, N. The Norton Anthology of American Literature (Vol. 2). New York, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné podmiňující předměty |
- disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2 podle SERR; |
- definovat základní literární pojmy; |
- orientovat se v klíčových dílech americké literatury; |
- orientovat se v základních historických souvislostech vývoje USA, zejména v závěru 20. století a na začátku nového milénia; |
- orientovat se v základních kulturních souvislostech vývoje USA, zejména v závěru 20. století a na začátku nového milénia. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- porozumět literárním dílům; |
- porozumět hlavním myšlenkám daných literárních děl; |
- adekvátně sumarizovat literární díla; |
- aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma; |
- na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného literárního díla. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: - popsat signifikantní rysy literárního, kulturního a společenského vývoje na území USA v 19. a 20. století z hlediska žánrové, kulturní a etnické různorodosti, - identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy a poezie, - vysvětlit multiplicitu názorů a představ o společnosti a jednotlivci v prozaické a dramatické tvorbě 20. století |
- uvést do souvislosti klíčová díla současné americké literatury s významnými kulturněhistorickými událostmi; |
- popsat signifikantní rysy literárního, kulturního a společenského vývoje na území USA na konci 20. století a na počátku 21. století z hlediska žánrové, kulturní a etnické různorodosti; |
- identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy, poezie a dramatu; |
- charakterizovat významná díla moderní americké literatury; |
- orientovat se v žánrech současné americké literatury. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- porozumět danému dílu americké provenience; |
- adekvátně interpretovat dané literární dílo; |
- identifikovat vývojové linie a koncepce moderní americké prózy a poezie; |
- vysvětlit multiplicitu názorů a představ o společnosti a jednotlivci v prozaické a dramatické tvorbě 20. století; |
- analyzovat klíčová díla tzv. střední generace moderní americké literatury, generace X a tzv. mladé generace; |
- analyzovat daná díla ženské literatury a gay a lesbické literatury. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|