|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / LRA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
LRA1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Lingvistický rozbor anglického jazyka 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Lingvistický rozbor současného anglického jazyka 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se opírá o základní znalosti morfologického systému anglického jazyka a směřuje k jejich dalšímu prohlubování a usouvztažňování. Cílem předmětu je rozšířit znalosti vybraných oblastí morfologického systému anglického jazyka. Pozornost je zaměřena zvláště na jevy interferenční, v nichž se nerodilí mluvčí anglického jazyky dopouštějí nejčastěji chyb. Řadíme sem především oblast gramatických kategorií substantiv (určenost, počitatelnost), determinátorů, zájmen, sloves (klasifikace, modální slovesa) a předložek (forma, syntaktická funkce, odlišení od adverbiálních částic). Teoreticky nabyté poznatky budou provázány s praktickým užitím jazyka v komunikativních situacích v komerční sféře.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu. Doporučena aktivní účast na semináři.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky terminologie morfosyntaxe
Jmenná fráze
Počitatelnost a číslo substantiv
Určenost substantiv
Determinanty, kvantifikátory
Slovesná fráze
Klasifikace sloves
Modální slovesa
Temporální systém anglického jazyka
Temporální systém anglického jazyka (problematické oblasti)
Předložky
Adverbiální částice a adverbia
Spojky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. 2015.
-
Základní:
Crystal, David. English as a global language. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-61180-1.
-
Základní:
Lipka, Leonhard. English Lexicology.Tubingen: Gunter Narr Verlag, 2002.
-
Základní:
Cruse, Alan. Meaning in language : an introduktion to semanticsnd pragmatics. Oxford : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-926306-X.
-
Základní:
Dušková, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 4. vyd. Praha : Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2211-0.
-
Doporučená:
McCarthy Michael, McCarten Jeanne. Grammar for Business.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
14
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat odbornou terminologii z oblasti morfosyntaxe angličtiny |
definovat slovesné kategorie |
popsat temporální systém určitých slovesných tvarů v angličtině |
adekvátně používat slovesné časy |
formulovat hlavní typologické rozdíly mezi anglickým a českým jazykem se zvláštním zřetelem na temporální systém |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalosti temporálního systému angličtiny v písemném a ústním diskurzu |
používat základní odbornou terminologii k základnímu popisu gramatických jevů |
prokázat znalost modálních sloves v písemném a ústním projevu |
vysvětlit významné rozdíly mezi českým a anglickým temporálním systémem |
zdůvodnit užití slovesných tvarů a forem v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat, vysvětlit a použít slovesné časy v ústním a písemném projevu |
ovládat anglický jazyk na úrovni samostatný uživatel B2 podle SERR |
rozumět morfologickým a syntaktickým zvláštnostem anglických sloves a jmen |
prokázat znalost specifických gramatických pravidel vztahujících se k užití perfektních časů v angličtině |
ovládat gramatické formy pro vyjádření budoucích dějů v angličtině |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky o temporálním systému angličtiny během textové analýzy |
vhodně používat modální slovesa v různých kontextech |
vysvětlit problematiku jazykového transferu a interferenčních chyb v písemném a ústním projevu |
aplikovat teoretické znalosti jmenných kategorií (počitatelnost, určenost) v písemném I ústním projevu |
zdůvodnit užití relevantních gramatických prostředků ve všech typech diskurzu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|