|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / LRA3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
LRA3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Lingvistický rozbor anglického jazyka 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Lingvistický rozbor současného anglického jazyka 3
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti odborné jazykové terminologie se zvláštním zřetelem na vybrané oblasti syntaxe a stylistiky anglického jazyka a také pragmatiky. Studenti budou uvedeni do problematiky funkčních stylů při uplatnění komparativního pohledu na stylistiku anglického a českého jazyka. Pozornost bude věnována analýze jazykových prostředků a kompozice jednotlivých slohových útvarů a také sociálně a regionálně podmíněným variantám anglického jazyka. Předmět vede studenty k vnímání anglického jazyka jako funkčního celku skládajícího se z úzce spolu souvisejících a vzájemně se ovlivňujících prvků. Předmět je zaměřen na rozvoj analytických dovedností studentů při práci s textem a získání komplexnějšího nadhledu při uplatnění dosud získaných znalostí.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu. Prezentace. Doporučena aktivní účast na cvičení.
|
Obsah
|
Rámcová témata kurzu:
vybrané oblasti syntaxe a stylistiky anglického jazyka
základy pragmatiky
funkční styly
kontrastivní pohled na angličtinu a češtinu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hewings, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
-
Doporučená:
McCarthy, Michael.; McCarten, Jeanne. Grammar for Business. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
-
Doporučená:
Cruse, Alan. Meaning in language : an introduktion to semanticsnd pragmatics. Oxford : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-926306-X.
-
Doporučená:
Dušková, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 4. vyd. Praha : Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2211-0.
-
Doporučená:
Crystal, David. The Cambridge encyclopedia of the english language. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-53033-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
32
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat anglický jazyk na úrovni samostatného uživatele B 1 dle SERR
adekvátně definovat jednotlivé jazykové roviny
mít základní znalosti z oblasti typologické klasifikace jazyků
používat základní odbornou terminologii z oblasti morfosyntaxe
znát základní spojky a jejich významy
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní odbornou terminologii k popisu gramatických jevů
prokázat znalost základních frázových sloves
adekvátně používat odbornou terminologii z oblasti morfosyntaxe angličtiny
prokázat znalost slovesných vzorců v angličtině
klasifikovat základní anglické spojky podle významu
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat a používat infinitiv a gerundium v písemném a ústním projevu
užívat participia v angličtině
vysvětlit rozdíl mezi infinitivem a gerundium a různými typy jejich užití
aplikovat pravidla nepřímé řeč v písemném a ústním projevu
prokázat znalosti větných typů a větných členů
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
identifikovat a používat infinitiv a gerundium v písemném a ústním projevu
užívat participia v angličtině
vysvětlit rozdíl mezi infinitivem a gerundium a různými typy jejich užití
aplikovat pravidla nepřímé řeči v písemném a ústním projevu
prokázat znalosti větných typů a větných členů
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|