|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / MPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
MPA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Mluvený projev v anglickém jazyce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen studentům na středně pokročilé úrovni znalostí anglického jazyka. Jeho cílem je zlepšit a kultivovat úroveň mluveného projevu studentů s důrazem na rozvíjení a prohlubování znalostí odborného jazyka a kompetencí potřebných v obchodní sféře. Studenti budou seznámeni s verbální rovinou komunikace, organizováním a přípravou mluveného projevu a jeho technikami. Naučí se způsobům argumentace na akademické rovině. Současně prohloubí úroveň znalostí odborné slovní zásoby, upevní své prezentační dovednosti a schopnosti diskutovat. Kurz bude přizpůsoben aktuálním potřebám studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace daného tématu. Závěrečná rozprava s vyučujícím.
|
Obsah
|
Rámcová témata kurzu:
organizace mluveného projevu
techniky mluveného projevu
projev v akademickém prostředí
prezentační dovednosti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Scott, Ste. Communication: Effective Communication Techniques to Improve Your Public Speaking and Social Skills. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016.
-
Doporučená:
Reinhart, Susan N. Giving Academic Presentations. 2. vyd. University of Michigan Press ELT, 2013.
-
Doporučená:
Jaffe, Stella. Public Speaking: Concepts and Skills for a Diverse Society. 8. vyd. Wadsworth Publishing, 2015.
-
Doporučená:
Lucas, E. Stephen. The Art of Public Speaking (Communication). 12. vyd. McGraw-Hill Education, 2014.
-
Doporučená:
Baker, Matthew J., Baker, William H. Writing and Speaking for Business. 4. vyd. BYU Academic Publishing, 2015.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
22
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2 podle SERR
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích anglického jazyka
disponovat odbornou terminologií v anglickém jazyce
orientovat se v odborné tematice vztahující se ke studovanému oboru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi na úrovni B2 podle SERR
na základní úrovni porozumět anglickému mluvenému projevu
sumarizovat obsah odborného projevu
identifikovat hlavní myšlenky odborného projevu
rekapitulovat vybrané pasáže mluveného projevu
srozumitelně se vyjadřovat |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2+ podle SERR
disponovat znalostí odborných termínů v anglickém jazyce z dané oblasti
rozumět odbornému mluvenému projevu
disponovat znalostmi jazykového systému anglického jazyka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat odbornými dovednostmi na úrovni B2+ podle SERR
porozumět náročnějším odborným mluveným projevům z dané oblasti
sumarizovat obsah odborného mluveného projevu
plynule se vyjadřovat
komunikovat pro profesní účely
vytvářet samostatně odborné prezentace
formulovat své názory |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|