|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / SAK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
SAK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Současná anglosaská kultura
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obeznámit studenty se současnými trendy v anglosaské kultuře, s důrazem na britské a americké umění (včetně filmu), duchovní a myšlenkové proudy na obou stranách Atlantiku, trendy ve vzdělávání i problematiku každodennosti.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu.
|
Obsah
|
1. týden
Úvod (?How Did Jews Become White Folks?? by Karen B. Brodkin. Pages 274-283 in Seeing Ourselves: Classic, Contemporary and Cross-Cultural Readings in Sociology. 7th edition, John J Macionis and Nijole V. Benokraitis, eds.)
2. týden
Amerika: národ imigrantů (?The Great Depression: History in the key of jazz.? Excerpted from Jazz: A
History of America?s Music, available at <http://www.pbs.org/jazz/time/time_depression.htm>)
3. týden
Dějiny americké hudby (1) (BC News ? ?Country music and the U.S. economy? 27 September 2011,
available at <http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-15070421>)
4. týden
Dějiny americké hudby (2): obrázek ekonomické krize (Vocabulary preparation for Idiocracy directed by Mike Judge, screenplay by Mike Judge and Etan Cohen, 20th Century Fox, 2005.)
5. týden
Pojemy utopie a dystopie v americké ideologii (?Entrapment or Foiling Terror? FBI?s Reliance on Paid Informants Raises Questions about Validity of Terrorism Cases? Democracy Now! 6 October 2010 <http://www.democracynow.org/2010/10/6/entrapment_or_foiling_terror_fbis_reliance>)
6. týden
Sociologické a politické aspekty grafických románů a komiksů (Excerpt from Maus: a survivor?s tale, Vol. I by Art Spiegelman. Pantheon: New York, 1986. ISBN 0-679-40641-7)
7. týden
Úvod do amerického výtvarného umění (Revize slovní zásoby, příprava na test v polovině semestru)
8. týden
Habeas corpus a ústava Spojnených statů v krizi (?FISA Court approved record number of secret searches in 2006? Democracy Now! 2 May 2007 <http://www.democracynow.org/2007/5/2/headlines>)
9. týden
Průmyslový potravinový systém v Americe (Vocabulary preparation for Food, Inc., directed by Robert Kenner)
10. týden
Nerovnost příjmů v Americe a Velké Británii (Happiness: Lessons from a New Science by Richard Layard, pp. 29-38 and 50-53)
11. týden
Hnutí "Occupy Wall Street" (?Occupy Everywhere: Michael Moore, Naomi Klein on Next Steps for the Movement Against Corporate Power? Democracy Now! Novemer 25, 2011 <http://www.democracynow.org/2011/11/25/occupy_everywhere_michael_moore_naomi_klein>)
12. týden
Závěrečné opakování
13. týden
Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MARR, A. A History of Modern Britain. London, 2007.
-
Doporučená:
CAMPBELL, N. American Cultural Studies. New York, 1998.
-
Doporučená:
TEMPERLY. H. Britain and America Since Independence. London.
-
Doporučená:
MARWICK, A. British Society Since 1945. London : Penguin, 2003.
-
Doporučená:
ABERCROMBIE, N., W., A. Contemporary British Society. Cambridge: Polity, 2002.
-
Doporučená:
HENNESSY, P. Having It So Good: Britain in the Fifties. London, 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
18
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou žádné předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: - analyzovat nejnovější trendy v anglosaské kultuře - porozumět roli anglosaské kultury v procesu globalizace - kriticky pracovat s britskými a americkými médii i odbornými kulturněhistorickými texty - diskutovat na daná témata v odborném jazyce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|