|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / 9ARCK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
9ARCK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Česká kultura v anglických textech
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAN/ACKA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají dovednosti, které jim dovolí kriticky zkoumat vlastní kulturu a nahlížet na ni z vnějšku. Studenti si osvojí základní techniky akademického psaní.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly
Týdenní četba textů
Aktivní účast na v diskusním foru a podílení se na práci ve skupinách
|
Obsah
|
Cílem tohoto předmětu je rozvoj dovedností, které dovolí studentům kriticky zkoumat vlastní kulturu a nahlížet na ni z vnějšku. Seminář bude zároveň úvodem k některým základním technikám psaní (které budou rozšířeny později). V úvodu předmětu se obsah zaměřuje na četbu recenzí na české hotely a restaurace v průvodcích a online zdrojích jako je například TripAdvisor. Po recenzích bude následovat rozbor obecnějších českých tradic z pohledu cizinců, založený na memoárech, článcích a online zdrojích. Také se pracuje s případy, ve kterých se česká kultura dostala za hranice vlastní země, ovlivnila kulturu země hostitelské a v daném procesu se zároveň určitým způsobem adaptovala (možné příklady: Kolache Factory v Texasu; designér Ladislav Sutnar v New Yorku; "Škoda lásky/Roll Out the Barrel"; česká literatura v překladu).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Magdaléna Potočňáková, Ph.D. (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Magdaléna Potočňáková, Ph.D. (100%),
Doc. Justin Quinn (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
-
Vede seminář:
William Bradley Vice, PhD (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kuras, Benjamin. Czechs and Balances: A National Survival Kit.. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Englund, Terje B. Czechs in a Nutshell. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Sayer, Derek. The Coasts of Bohemia: A Czech History. Princeton NJ, 2000.
-
Doporučená:
Bažant, Jan, Nina Bažantová, a Frances Starn, eds. The Czech Reader: History, Culture, Politics.. Durham NC, 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti se naučí vidět svoji kulturu pohledem anglofonních spisovatelů. |
studenti si osvojí schopnost nahlížet jinakost vlastní kultury prizmatem příslušníků anglofonních kulturních oblastí, osvojí si základní interkulturní kompetence a také jazyk a styl literární a filmové recenze a politických komentářů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Každý student napíše anglicky jeden článek o české kultuře směřovaný k mezinárodnímu publiku. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|