|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / APOSN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
APOSN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Postkolonialismus
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
56 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAN/APOS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí s vývojem anglofonní kultury od koloniálních kořenů v zemích jako Indie, Austrálie, Nigérie, Spojené státy americké nebo Irsko a zkoumají, jak se tyto vzájemně odlišné národní kultury proměnily konfrontací s kolonialismem.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly
Týdenní četba textů
Aktivní účast na v diskusním foru a podílení se na práci ve skupinách
|
Obsah
|
Vývoj anglofonní kultury od koloniálních kořenů v zemích jako Indie, Austrálie, Nigérie, Spojené státy americké nebo Irsko a proměna těchto národních kultur v konfrontaci s kolonialismem - jak specifické klíčové body, tak obecnější tendence. Analýza nejen shodných znaků napříč kulturami, ale i nepopiratelných odlišností. Zkoumání koloniálních aspektů amerického vlivu v druhé polovině dvacátého století a jeho pojetí v dobových fimových žánrech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SAID, Edward. Orientalism.. Penguin, London, 2014. ISBN 9780804153867.
-
Základní:
ASHCROFT, Bill, GRIFFITHS, Gareth, a TIFFIN, Helen (eds). The Post-Colonial Studies Reader,. Routledge, London, 2005. ISBN 9780415345651.
-
Doporučená:
Forster, E. M.. A Passage to India.. New York:, 1924.
-
Doporučená:
BŰHRER, Tanja; EICHMAN, Flavio; FŐRSTER, Stig, STUCHTEY, Benedikt (Eds.). Cooperation and Empire: Local Realities of Global Processes. Berghan Books, Oxford, New York,, 2017. ISBN 978-1-78533-609-6.
-
Doporučená:
Conrad, Joseph. HeartofDarkness.. Londýn, 1902.
-
Doporučená:
Rushdie Salman. Midnights Children. Londýn, 1981.
-
Doporučená:
DE GENARO, Mara. Modernism after Postcolonialism, Toward a Nonterritorial Comparative Literature. Baltimore, John Hopkins University Press. ISBN 9781421439464.
-
Doporučená:
Innes, C. L. The Cambridge Introduction to PostcolonialLiteratures in English.. Cambridge, 2007.
-
Doporučená:
Bayoumi, Moustafa, and Andrew Rubin, eds. The Edward SaidReader. New York, 2000.
-
Doporučená:
Huggan, Graham, ed. The Oxford Handbook ofPostcolonialStudies.. Oxford, 2013.
-
Doporučená:
NAYAR, Pramod K.. The Postcolonial Studies Dictionary,. Chichester, Wiley Blackwel, 2015. ISBN 978-1-118-78105-0.
-
Doporučená:
Smith Zadie. White Teeth. Londýn, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
67
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v nejdůležitějších fázích vývoje a zániku (britského) kolonialismu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat mezikulturní dovednosti rozvinuté v předchozích letech |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zkoumat, analyzovat a porovnávat různé podoby kolonialismu a proměny národních kultur pod vlivem kolonialismu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porovnávat a kriticky nahlížet proměny národních kultur pod vlivem kolonialismu a jejich vývoj a reflexi v literatuře po rozpadu koloniálního panství |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|