|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ME4E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ME4E
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika angličtiny 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/ME4
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zaměřuje na témata, která jsou nad rámec základních znalostí a dovedností získaných v předchozích předmětech didaktik a zohlední problematiku ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ, která vychází z aktuálních témat reflektující potřeby žáků (t.č. např. výuka heterogenních tříd a práce s žáky se specifickými potřebami učení, Content and Language Integrated Learning (CLIL), využívání informačních technologií, rozvíjení čtenářské gramotnosti, apod.) Cílem předmětu je seznámit studenty se současným děním v oboru a s tím související proměnou vzdělávacích procesů. Studenti získají povědomí o vývoji a proměně oboru a nezbytnému požadavku celoživotního vzdělávání se.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách (skupinová prezentace v cizím jazyce); samostatné práce/dílčí úkoly: týdenní četba textů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z této četby; rozšíření portfolia výukových materiálů (obsahující seznam užitečných zdrojů pro plánování a výuku anglického jazyka, včetně internetových zdrojů); sebehodnocení dovedností v rámci European Portfolio for Student Teachers of Languages; úspěšné absolvování závěrečného testu.
Opora na moodlu - link:
www.moodle.zcu.cz
Akademický rok 2016/2017; Didaktika angličtiny 4_primary (LS)
URL: https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=1247
Heslo pro zápis: primary_methodology4
|
Obsah
|
Výuka heterogenních tříd (včetně žáků se specifickými poruchami učení)
CLIL
Využití nových technologií ve výuce angličtiny
Literatura využití zjednodušené četby, příběhů, říkanek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
HURTOVÁ, D., STRNADOVÁ, I. & ŠIGUTOVÁ, M. Anglický nápadníček (pro učitele a rodiče (nejen) dětí s dyslexií, které začínají s angličtinou.. Oxford: Oxford University Press,, 2006. ISBN 0-19-480700-2.
-
Doporučená:
DAY, R., BASSET, J., BOWLER, B., PARMINTER, S, BULLARD, N., FURR, M., PRENTICE, N. MAHMOOD, M., STEWARD D. & ROBB, T. Bringing extensive reading into the classroom.. Oxford: Oxford University Press,, 2014. ISBN 978-0-19-442406-6.
-
Doporučená:
Lewis, G. Bringing technology into the classroom.. Oxford: Oxford University Press,, 2010.
-
Doporučená:
CALABRESE, I. & RAMPONE, S. Cross-Curricular Resources for Young Learners.. Oxford: Oxford University Press,, 2007. ISBN 978-0-19-442588-9.
-
Doporučená:
Lewis, G. Focus on Content-Based Language Teaching.. Oxford: Oxford University Press,, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
126
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
didaktika angličtiny - ME1, ME2, ME3 |
znát základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě;
znát principy a kroky postupu výuky jazykových prostředků a řečových dovedností;
znát nástroje hodnocení a sebehodnocení;
znát některé specifické vzdělávací potřeby různých typů žáků (inkluze);
znát základní vzdělávací dokumenty (RVP ZV, SERRJ, EJP);
používat doplňkové zdroje nápadů na praktické činnosti do hodin, např. odbornou literaturu a Internet;
znát základní odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě;
vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny;
aplikovat principy a kroky postupu výuky jazykových prostředků a řečových dovedností při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové prostředky nebo řečové dovednosti jak individuálně, tak i integrovaně;
vyhledat v odborné literatuře a na Internetu aktivity a ohodnotit jejich vhodnost ve vztahu k procvičování poslechu s porozuměním a mluvení;
ohodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka;
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát různé přístupy k jazykové výuce vycházející z rozličných potřeb žáků;
vysvětlit význam základních termínů z oblasti obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL) a popsat rozdíly mezi výukou cizího jazyka, jiného předmětu ve výuce cizího jazyka a výukou, která integruje obsah a jazyk;
popsat a vysvětlit principy, jak efektivně integrovat ICT do výuky;
vyjmenovat škálu nástrojů, které jsou k dispozici při integraci ICT do výuky;
znát různé přístupy k využití anglické literatury pro děti vzhledem k věku a jazykové způsobilostí žáků.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
diferencovat přístupy k jazykové výuce vycházející z rozličných potřeb žáků;
reflektovat potřeby vycházející ze specifik učebního prostředí a individuálních potřeb žáků a adekvátně používají vhodné výukové postupy, které respektují tyto potřeby;
vytvořit učební jednotku(CLIL), která má jak cíle obsahové tak jazykové a splňuje didaktické postupy vedoucí k jejich naplnění včetně nástrojů hodnocení;
aplikovat principy, jak efektivně integrovat ICT s využitím škály nástrojů do výuky;
aplikovat různé přístupy k využití anglické literatury pro děti vzhledem k věku a jazykové způsobilostí žáků;
navrhnout způsoby využití literatury ve výuce.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|