|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAP / PMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAP
/
PMA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Politický marketing
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAP/PM
|
Vyloučené předměty
|
KAP/PM
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Témata přednášek mají za cíl poskytnout studentovi uvedení do problematiky politického marketingu. Student bude mít možnost seznámit se s politickým marketingem, jakožto fenoménem politiky ve 20. a 21. století. Cílem kurzu je představení politického marketingu z hlediska teoretických přístupů, z historického vývoje a z politické praxe. Obsah jednotlivých přednášek nabízí aktuální informace týkající se problematiky politického marketingu. Kurz studentovi nabídne uvedení do terminologie týkající se politického marketingu, základní typologie v oblasti politické komunikace, volebních kampaní, reprezentace kandidátů i programů stran, atd. Součástí kurzu je seznámení se základními koncepty oboru public relations v souvislosti s vedením volebních kampaní, který je významnou součástí politického marketingu. Studenti zpracovávají v průběhu kurzu samostatně projekt politické kampaně.
|
Požadavky na studenta
|
Student čte pravidelně zadané texty v českém i cizím jazyce a zpracovává v pravidelných intervalech úkoly, které jsou kontrolovány vyučujícím. Tyto úkoly mají formu ústních prezentací či předem definovaných textů a to na základě dohody mezi studentem a vyučujícím.
Kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
1. Politický marketing, pojmy, úvod do problematiky 2. Vývoj politického marketingu ve 20.století a jeho proměny v současnosti v souvislosti s proměnami politických stran 3. Volební kampaně - politický marketing v praxi 4. Deideologizace politiky a změny v propagaci programu 5. Public relations, představení disciplíny, základní pojmy 6. PR v politice 7. Individuální kandidát ve volebních kampaních 8. Politické strany a jejich reprezentace v kampaních
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany. In Dančák, B.; Hloušek, V. (eds.). Parlamentní volby 2006 a česká politika. IIPS. Brno, 2006.
-
Základní:
JABŁONSKI, Andrej W. a kol. Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Nakladatelství: Barrister a Principal, 2005.
-
Doporučená:
Dančák, Břetislav,; Hloušek, Vít. Parlamentní volby 2006 a česká politika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2006. ISBN 80-210-4161-7.
-
Doporučená:
LILLEKER, Darren G. Political Marketing: The Cause of an Emerging Democratic Deficit in Britain?. In Wymer, Walter W. a Lees-Marshment, Jennifer (eds.). Current Issues in Political Marketing. New Y, 2005.
-
Doporučená:
FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada, Praha, 2007.
-
Doporučená:
PETROVÁ, Barbora. Volební kampaň v médiích. In Čaloud, Dalibor; Foltýn, Tomáš; Havlík, Vlastimil a Matušková, Anna (eds.). Volby do Poslanecké s, 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
55
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
157
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní metodologické postupy v dané disciplíně politologie |
charakterizovat základní principy odborné práce z oblasti politického marketingu |
interpretovat roli médií a sociálních médií pro danou disciplínu politologie |
na základní úrovni charakterizovat definice, pojmy, procesy a aktéry politického marketingu v kontextu politického, ekonomického a mediálního systému |
popsat principy fungování postmoderního politického marketingu |
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými strategiemi politického marketingu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kriticky analyzovat a interpretovat odbornou literaturu k tématu včetně zahraniční provenience |
na základní úrovni analyzovat trendy v politickém marketingu v posledním desetiletí |
samostatně a v širších souvislostech interpretovat nejnovější aplikované poznatky politického marketingu |
užívat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
vytvořit odborný výstup akceptovatelný po obsahové i formální stránce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat politické strany dle orientace |
analyzovat politický trh a typy kampaní |
interpretovat poslední poznatky z lobbyingu a spin-doctoringu v kampaních |
interpretovat proměny definice politický marketing v souvislosti se změnami v éře postmoderního politického marketingu |
uvést do souvislosti s politickým marketingem agendu-setting |
vysvětlit význam sociálních médií pro politický marketing |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
kriticky hodnotit vhodné nástroje public relations v konkrétních kampaních |
navrhovat efektivní užívání sociálních médií k propagaci politického subjektu |
samostatně analyzovat četnost mediálních výskytů pojmů, témat a politických subjektů |
samostatně analyzovat mediální kampaně politických subjektů |
samostatně navrhovat řešení konkrétních problémů politického marketingu |
samostatně volit vhodný metodologický postup k řešení konkrétní situace v oblasti politického marketingu |
samostatně volit vhodný teoreticko-metodologický nástroj k analýze vybrané kampaně |
zařadit konkrétní volební kampaň k příslušnému typu na základě zadaných kritérií |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|