|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAP / RM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAP
/
RM
|
Akademický rok
|
2011/2012
|
Akademický rok
|
2011/2012
|
Název
|
Média a rozvoj
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
44 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je přiblížit studentům rozvojovou problematiku prostřednictvím analýzy jejího mediálního obrazu a práce novináře v rozvojovém světě. Kurz se soustředí na základní seznámení studenta s formami a aktéry mezinárodní rozvojové spolupráce. Kurz má studentům pomoci odhalit způsoby utváření obrazu rozvojového světa ve vyspělých zemích, ve vztahu k rozvoji a rozvojové pomoci v médiích často používané stereotypy, drobné manipulace veřejným míněním apod., které dnes velmi ovlivňují postoje široké veřejnosti a některých důležitých, rozvojových aktérů ve vyspělých státech k rozvojové problematice a rozvoji jako takovému.
|
Požadavky na studenta
|
Požaduje se znalost odpřednášené látky a povinné literatury. Student čte pravidelně zadané texty v českém i cizím jazyce a zpracovává v pravidelných intervalech úkoly, které jsou kontrolovány vyučujícím. Tyto úkoly mají formu ústních prezentací či předem definovaných textů a to na základě dohody mezi studentem a vyučujícím. Student zároveň během semestru odevzdá celkem tři novinové články na téma rozvoj, jednu zprávu, jednu reportáž a jednu analýzu.
U prezentace standardní doba trvání je 10-20 minut, u seminární práce je rozsah mezi 10-20 normostran.
|
Obsah
|
Témata přednášek:
- Novinové styly, příklady na rozvojová témata
- Rozvoj jako novinářské téma
- Humanitární pomoc jako novinářské téma
- Stereotypy o rozvoji
- Manipulace veřejným míněním
- Rizika práce v zahraničí
- Emocionální zainteresovanost
- Role médií v rozvojovém diskurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Exnerová, Věra. Globální problémy a rozvojová spolupráce. Člověk v tísni o.p.s., Praha, 2005.
-
Doporučená:
Králová, Daniela - Medková, Blanka - Mračková, Jana. Novinář, rozvojová spolupráce a humanitární pomoc. Člověk v tísni o.p.s., Praha, 2007.
-
Doporučená:
Burton, Graeme; Jirák, Jan. Úvod do studia médií. Brno : Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.
-
Doporučená:
Waisová, Šárka a kol. Ve stínu modernity. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, Plzeň, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvuje kurz Média a rozvoj, bude schopen identifikovat a vysvětlit základní problémy rozvoje resp. širší rozvojové problematiky v současném světě a definovat a charakterizovat hlavní aktéry v rozvojové pomoci. Bude schopen pochopit důležitost role médií v rozvojové problematice. Bude schopen analyzovat praktické fungování médií ve vztahu k rozvoji a rozlišit pozitivní a negativní roli médii v rozvojové problematice. Student bude po absolvování kurzu zároveň schopen rozpoznat různé způsoby, jakými média ovlivňují veřejné mínění a postoje k rozvojové problematice v rámci vyspělých společností zemí Severu. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s diskusí
- Studium textů
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Individuální prezentace na semináři
- Kvalita zpracovaného referátu
- Kombinovaná zkouška
|
|
|
|