|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / AS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
AS3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Archeologický seminář magisterský 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je rozvíjet schopnosti studentů vést odbornou kritickou debatu o vybraných tématech archeologie, ve které hájí své názory, a přitom respektují názory ostatních.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování a přednesení referátů na zadané téma, aktivní účast v diskuzích na základě studia zadané odborné literatury a vypracování seminární práce.
|
Obsah
|
Studenti se učí logickému strukturování různých druhů odborného projevu a precizní argumentaci. Kurz se vedle této formální stránky zaměřuje na prohloubení znalostí aktuálních tematických okruhů z oboru archeologie. Seminář je založen na rozpravách o vybraných odborných publikacích a aktuálních tématech archeologie. Do semináře je zapojena prezentace výzkumných projektů katedry, a to prostřednictvím přizvaných řešitelů, spoluřešitelů a členů výzkumných týmů, a to jak z vlastního pracoviště, tak i z partnerských institucí. Studenti diskutují o vybraných otázkám na základě studia odborné literatury, referují o zadaných tématech a účastní se skupinové diskuze. Zpětnou vazbu, kterou získají v kritické debatě, poté zohlední v písemné seminární práci, jejíž téma koreluje s formující se specializací studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
AMERICAN ANTIQUITY.
-
Doporučená:
ANTIQUITY.
-
Doporučená:
ARCHAEOLOGICA HISTORICA.
-
Doporučená:
ARCHAEOLOGICAL AND ANTHROPOLOGICAL SCIENCES.
-
Doporučená:
ARCHAEOLOGICAL DIALOGUES.
-
Doporučená:
ARCHAEOLOGICAL PROSPECTION.
-
Doporučená:
ARCHEOLOGICKÉ ROZHLEDY.
-
Doporučená:
Další aktuální odbornou literaturu určí vyučující..
-
Doporučená:
ENVIRONMENTAL ARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
ETHNOARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
EUROPEAN JOURNAL OF ARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
HISTORICAL ARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
INTERNATIONAL JOURNAL OF HISTORICAL ARCHEOLOGY.
-
Doporučená:
JOURNAL OF ANTHROPOLOGICAL ARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
JOURNAL OF ARCHAEOLOGICAL METHOD AND THEORY.
-
Doporučená:
JOURNAL OF CULTURAL HERITAGE.
-
Doporučená:
JOURNAL OF FIELD ARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
JOURNAL OF MATERIAL CULTURE.
-
Doporučená:
JOURNAL OF SOCIAL ARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
JOURNAL OF WORLD PREHISTORY.
-
Doporučená:
PAMÁTKY ARCHEOLOGIECKÉ.
-
Doporučená:
POST-MEDIEVAL ARCHAEOLOGY.
-
Doporučená:
PRÄHISTORISCHE ZEITSCHRIFT.
-
Doporučená:
WORLD ARCHAEOLOGY.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
9
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
hrnout základní principy a metody vědecké práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém, anglickém a německém jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrnout pravidla vědeckého aparátu a etická pravidla vědecké práce |
Shrnout problematiku institucionální a informační struktuřy české a částečně i evropské archeologie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Rozlišovat a vytváří základní druhy odborného textu |
Disponuje pokročilými schopnostmi rétoriky a diskuse |
Budovat vlastní informační systémy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|