|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / TAM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
TAM2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Teorie a metoda 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/TEM2
|
Vyloučené předměty
|
KAR/TEM2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je důkladně seznámit frekventanty s destruktivním archeologickým výzkumem a jeho metodami. V rámci cvičení se studenti seznámí s metodou dokumentace archeologických situací a zúčastní se dvoudenní výuky v terénu.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost přednášené problematiky bude ověřena kombinovanou zkouškou. V rámci cvičení se studenti zúčastní dvou dnů terénní praxe.
|
Obsah
|
Kurs je zaměřený na terénní archeologický výzkum odkryvem. Nabízí přehled přístupů a metod spojených s destruktivními terénními postupy. Hlavní tématické celky jsou následující: legislativní kontext, systémy evidence archeologických lokalit; vymezení destruktivního terénního výzkumu odkryvem (terénní analýza); příprava terénního projektu (předexkavační etapa); stratigrafické jednotky a stratigrafické vztahy; metody odkryvu a dokumentace; druhy lokalit a terénních situací; vyhodnocení terénního výzkumu (postexkavační etapa); nálezová zpráva; publikace terénního výzkumného projektu. Metoda dokumetace archeologických situací. Dvoudenní praxe v terénu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Pavel Vařeka, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PhDr. Pavel Vařeka, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Josef Hložek, Ph.D. (50%),
PhDr. Petr Menšík, Ph.D. (50%),
Doc. PhDr. Pavel Vařeka, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
16
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
42
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Shrnout význam archeologie a historie pro poznání minulosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
Číst a porozumět odbornému textu v české jazyce |
Využívat elektronické informační zdroje |
Používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vysvětlí po teoretické stránce náležitosti terénního výzkumu odkryvem |
Shrne problematiku deskripce jednotlivých stratigrafických jednotek a vytvoří jejich přehled |
Shrne náležitosti terénní dokumentace a nálezové zprávy |
Shrne problematiku datace a interpretace archeologických situací |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen rozlišit typy terénních situací |
Je schopen navrhnout vhodnou metodu výzkumu různých typů archeologických situací |
Je schopen navrhnout koncepci archeologického výzkumu v závislosti na jeho podmínkách a cílech |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|