Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Teoretický seminář podporuje samostatnou práci doktorandů uvědoměním jejich teoretických postojů, analýzou jejich vlastní práce, používaných pojmů apod. To se realizuje pravidelným referováním doktorandů o postupu jejich práce na disertaci (s vyzvednutím teoretických aspektů) a následnou diskusí. Doktorandi zejména rozebírají specifický charakter artefaktů a ekofaktů, které studují, jejich roli v adaptaci lidského světa, ve specializaci komunit i jednotlivců a v komunikaci s reálným i nadpřirozeným okolím. Významnými tématy je vytváření artefaktů s jejich formálními i prostorovými vlastnostmi.
|
Požadavky na studenta
|
Plnění seminárních úkolů - seminární vystoupení.
Vzhledem k vázanosti témat na konkrétní disertační práce bude literatura vybírána podle složení semináře
|
Obsah
|
Důležitá témata teoretického základu archeologie a vědeckých projektů
Diskuse o hlavních teoretických modelech současné archeologie.
Stav postupu a zpracování témat disertačních prací doktorandů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
The sources are specified by tutor with respect to the issues discussed and the individual themes of the dissertations. The sources are specified by tutor with respect to the issues discussed and the individual themes of the dissertations.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
200
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
266
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
doktorandi cvičí zapojení teoretické složky výzkumu do archeologického projektu a prokazují schopnost integrovat teorii do výzkumu na příkladě své disertační práce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|