|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / VZ5D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
VZ5D
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výzkumná činnost 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výzkumná činnost 5 Stavební prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/VZC5D
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Předmět rozvíjí a zdokonaluje dovednosti studentů spojené s prováděním samostatné výzkumné činnosti zaměřené na problematiku stavebního prostředí. Důraz je kladen na výběr a formulaci dobře zacílených výzkumných otázek, jejich metodologické řešení zohledňující inovativní výzkumné přístupy a kritickou interpretaci dosažených zjištění a výsledků. Pravidelná komunikace s vyučujícím zajišťuje zpětnou vazbu pro studenty a dosažení vysokého kvalitativního standardu řešení zadaného výzkumného problému.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelné konzultace s vyučujícím a odevzdání výzkumné zprávy, která je výsledkem zadaného výzkumného úkolu souvisejícího s tématem disertační práce.
|
Obsah
|
Tematické okruhy:
1. Aktuální stav teoretického uchopení problému.
2. Možnosti a limity empirického výzkumu (stavebně historický průzkum).
3. Konfrontace tradiční oborové metodologie s novými interdisciplinární přístupy.
4. Aplikace vhodných metod.
5. Interpretace výsledků.
6. Rozvržení a formulace výzkumné zprávy (volba stavby, grafická a verbální odborná deskripce, archivní rešerše, komparace s publikovanými výsledky jiných, funkčně stejných staveb a sestavení modelu vývoje stavby).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Syrový, Bohuslav. Architektura. Praha : Nakladatelství technické literatury, 1972.
-
Základní:
Standardní nedestruktivní stavebně-historický průzkum
(Macek, P.)
-
Základní:
Kašička, Bohumil. Stavebně historický průzkum. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2002. ISBN 80-01-02498-9.
-
Doporučená:
Gabriel, F. K metodám a problémům stavební historie. In: Sborník Společnosti přátel starožitností 4, 25-32. 1996. ISBN 8090125840.
-
Doporučená:
Macek, P. Ke vztahu stavebně historického průzkumu a dějin umění. In: Sborník Společnosti přátel starožitností 4, 19-24. In: Sborník Společnosti přátel starožitností 4, 19-24. 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
182
|
Celkem
|
208
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
shrnout archeologickou teorii a metodu v rozsahu magisterského studia archeologie
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
rozumí odbornému textu v českém a anglickém jazyce |
je schopen systematické samostatné práce |
využívat relevantní informační zdroje s ohledem na sledovanou tematickou oblast
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
shrnout teoretické a metodologické aspekty výzkumných projektů ve sledované tematické oblasti
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řádným způsobem připravit a realizovat výzkumný projekt |
je schopen vedení výzkumného týmu |
samostatně zpracovat empirický materiál |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|