|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / CHR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
CHR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Chirurgie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
28 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi, na jejichž základě budou schopni poskytovat péči nemocným s chirurgickým onemocněním.
|
Požadavky na studenta
|
80% docházka
zápočtový test
aktivní přístup při cvičení
ústní zkouška
|
Obsah
|
Přednášky
1. Chirurgie páteře.
2. Chirurgie hrudníku.
3. Chirurgie břicha, trávící trubice.
4. Náhlé příhody břišní.
5. Chirurgie urogenitálního traktu.
6. Chirurgie končetin, ortopedie.
7. Transplantační chirurgie.
8. Cévní chirurgie, kardiochirurgie.
9. Specializované chirurgické obory, jejich náplň a kompetence.
10. Problematika plastické a estetické chirurgie.
Cvičení
1.-2. Základy anestezie, specifika a úkoly NLZP na operačním sále.
3.-4. Specifika a úkoly NLZP v pooperační době o chirurgického pacienta na intenzivní péči.
5.-6. Drény a drenáže. Péče o stomie.
7.-8. Specifika a úkoly NLZP u transplantovaného pacienta, péče o dárce. Specifika ošetřovatelské péče o dárce orgánu
v ČR.
9.-10. Převazy a další výkony využívané na chirurgických odděleních - praktický nácvik.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ZEMAN, M., KRŠKA, Z. Chirurgická propedeutika.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-3770-6.
-
Základní:
Valenta, Jiří. Chirurgie pro bakalářské studium ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0644-5.
-
Základní:
Janíková, Eva; Zeleníková, Renáta. Ošetřovatelská péče v chirurgii : pro bakalářské a magisterské studium. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4412-4.
-
Základní:
Schneiderová, Michaela. Perioperační péče. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4414-8.
-
Doporučená:
Sestra a urgentní stavy. 1. české vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2548-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat jednotlivé druhy ošetřovatelských postupů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat jednotlivé komponenty ošetřovatelského procesu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje neodkladné stavy v chirurgii, předoperační a pooperační péči o pacienty, kteří jsou hospitalizováni na všech typech chirurgických oddělení včetně kardiochirurgie, neurochirurgie a ortopedie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládá základní chirurgickou terminologii a postupy ošetřovatelské péče v chirurgii knows basic surgical terminology and procedures of nursing care in surgery |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|