|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / DO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
DO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dějiny onkologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je předložit studentům komplexní vhled do historie spjaté s nádorovými onemocněními. Studující získají vědomosti související s objevy, omyly a vývojem léčby napříč dějinami lidstva.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na přednáškách 75 %
Studium zadané odborné literatury.
Vypracování seminární práce na zadané téma.
|
Obsah
|
- Významné historické osobnosti (Avicenna, Hippocrates, Celsus, Galén)
- Objevy mechanismu vzniku nádorových onemocnění
- Historie diagnostiky nádorových onemocnění
- Historie chemoterapie
- Historie radioterapie
- Historie chirurgické léčby
- Historie biologické léčby
- Historie Onkologie v České republice
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Historie ČOS.
(LINHARTOVÁ, Věra.)
-
Doporučená:
Klener, Pavel. Klinická onkologie. Praha : Galén, 2002. ISBN 80-7262-151-3.
-
Doporučená:
PETRUŽELKA, Luboš a Bohuslav KONOPÁSEK. Klinická onkologie. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0395-0.
-
Doporučená:
Onkochirurgie. Historie, definice, náplň a perspektivy. 86(3): 113-115
(DUDA, Miloslav, Miroslav RYSKA a Jan ŽALOUDÍK.)
-
Doporučená:
DIENSTBIER, Zdeněk a Vladimíra STÁHALOVÁ. Onkologie pro laiky. Vyd. 2.. Praha: Liga proti rakovině, 2012. ISBN 978-80-86031-65-1.
-
Doporučená:
MUKHERJEE, Siddhartha. Vládkyně všech nemocí: příběh rakoviny. Přeložil Jan ŠMARDA.. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7761-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou vyžadovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše důležité milníky v léčbě nádorových onemocnění od dávné historie až do současnosti |
vyjmenuje jednotlivé léčebné modality využívané v léčbě nádorových onemocnění a objevy, které k nim vedly |
vyjmenuje některé významné osobnosti české a světové medicíny, které jsou spojené s léčbou nádorových onemocnění |
vysvětlí vývoj jednotlivých léčebných modalit |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
odlišuje jednotlivé léčebné modality ve vztahu ke konkrétním nádorovým onemocněním |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|