|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / MKS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
MKS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Medicína katastrof v souvislostech 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
29 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s legislativou týkající se integrovaného záchranného systému a krizového řízení. Pochopí úkoly jednotlivých základních i ostatních složek IZS. Student bude seznámen s krizovou připraveností týkající se zdravotnictví a dokáže se orientovat v systému ochrany obyvatelstva. Cílem cvičení je seznámení studenta s vybavením sanitního vozu a speciálním vybavením pro řešení mimořádné události s hromadným postižením osob a praktický nácvik použití tohoto vybavení. V rámci výuky ochrany obyvatelstva se student zúčastní mimo jiné exkurze do krytu určeného pro nouzové ubytování pro případ některých mimořádných událostí.
|
Požadavky na studenta
|
písemný test - pro splnění zápočtu nutná úspěšnost v testu 75%
80% účast na cvičeních
|
Obsah
|
Přednášky
1. Zákony a vyhlášky vztahující se k činnosti IZS.
2. Základní složky integrovaného záchranného systému - Hasičský záchranný sbor ČR.
3. Základní složky integrovaného záchranného systému - Policie České republiky.
4. Ostatní složky integrovaného záchranného systému.
5. Krizové řízení a související legislativa.
6. Dokumentace IZS.
7. Krizová připravenost zdravotnictví. Krizový management ZZS.
8. Ochrana obyvatelstva - pojem, legislativní rámec, přehled plánů konkrétních činností a jejich charakteristika.
9. Jednotný systém varování a vyrozumění. Evakuace - pojem, význam, dělení, evakuační zavazadlo.
10. Detailní rozbor vybavení ZZS pro mimořádné události s hromadným postižením osob.
Cvičení
1. - 2. Seznámení a práce s vybavením sanitního vozu a speciálních prostředků určených pro krizovou připravenost I.
3. - 4. Seznámení a práce s vybavením sanitního vozu a speciálních prostředků určených pro krizovou připravenost II.
5. - 6. Exkurze na pracovištích HZS ČR, PČR.
7. - 8. Exkurze v prostorách určených k úkrytu při některých mimořádných událostech.
9. - 10. Konzultace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat problematiku vzniku mimořádných událostí |
vysvětlit základy krizového řízení a plánovaní na jednotlivých stupních |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat postupy zvládnutí stavů bezprostředně ohrožující život v místě hromadného neštěstí a zásady třídění raněných a nemocných |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlí základy krizového řízení a plánování na jednotlivých stupních |
definuje pojem evakuace a její dělení |
charakterizuje evakuační zavazadlo |
vysvětlí systém krizových, poplachových, havarijních a traumatologických plánů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládá vybavení sanitního vozu včetně speciálních prostředků určených pro krizovou připravenost |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|