|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / OME1N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
OME1N
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ochrana veř. zdraví a vyš. metody 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenty s vyšetřováním všech složek životního a pracovního prostředí, zaměřuje se na biologické, chemické a fyzikální faktory, které mohou způsobit poruchu zdraví při práci. Předmět podává přehled orgánů ochrany veřejného zdraví.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast ve výuce, 70% znalostí testu
|
Obsah
|
Přednášky: 1. Orgány veřejného zdraví - hygienická stanice, zdravotní ústavy ( kompetence, význam ). Státní zdravotní dozor 2. Vyšetřování složek životního prostředí. Fyzikální měření pro ochranu veřejného zdraví - hluk, vibrace, osvětlení, elektromagnetické záření 3. Odměrné, vážkové a instrumentální analýza vody, potravin, odpadů a ovzduší 4. Měření a hodnocení chemických škodlivin a prachu v pracovním prostředí 5. Měření a hodnocení hluku a vibrací v pracovním prostředí 6. Biologické expoziční testy 7. Akreditace, autorizace, certifikace Zápočtový test Cvičení: 1. Strategie a plán odběru vzorků v pracovním a životním prostředí 2. Měření hluku, vibrace 3. Měření intenzity osvětlení a elektromagnetického záření 4. Analýza vody a potravin 5. Analýza odpadů 6. Analýza chemických škodlivin a prachu 7. Exkurze ve vybraném zdravotním ústavu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Lukáš Martinek, Ph.D. ,
-
Přednášející:
MUDr. Daniela Fránová (20%),
Mgr. Lukáš Martinek, Ph.D. (20%),
MUDr. Pavel Sedláček, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Stupka (20%),
Ing. Ladislav Trefil (40%),
-
Cvičící:
MUDr. Pavel Sedláček, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Stupka (50%),
Ing. Ladislav Trefil (50%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Müllerová, Dana. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-246-2510-2.
-
Doporučená:
Doušová, Barbora; Bůzek, František. Chemie životního prostředí : úvod do chemie atmosféry, hydrosféry a geosféry. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7080-979-2.
-
Doporučená:
Kotulán, J. a kol. Preventivní lékařství. Brno:Masarykova univerzita, 1993.
-
Doporučená:
FAIT, Tomáš, VRABLÍK, Michal, ČEŠKA, Richard a kol. Preventivní medicína. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Maxdorf Jessenius. 2011. 770s. ISBN 978-80-7345-237-7..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
44
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Dokáže určit metodiku stanovení škodlivin v životním prostředí |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|