|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / PSTR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
PSTR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praktická státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je ověření praktických dovedností prokazujích schopnost správně připravit pacienta k vyšetření a podle vylosovaného pracoviště (RTG, NM nebo RO) provést požadovanou projekci, vyšetření na odpovídající modalitě či uvést pacienta do ozařovací polohy, nastavit a zajistit fixačními pomůckami.
|
Požadavky na studenta
|
K praktické státní závěrečné zkoušce může student přistoupit po splnění všech zápočtů a zkoušek předepsaných ve studijním programu Radiologická asistence.
|
Obsah
|
Obsahem praktické státní závěrečné zkoušky jsou dovednosti upevňované v rámci odborných praxí - Praxe v diagnostickém zobrazování 1-5, Nukleární medicína - klinická praxe 1-4 a Radiační onkologie - klinická praxe 1-4.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Seidl, Z., Vaněčková, M. Diagnostická radiologie. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4546-6.
-
Základní:
Votrubová, Jana. Klinické PET a PET/CT. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-619-9.
-
Základní:
Boudný, J., Köcher, M., Peregrin, J., Válek, V. Moderní diagnostické metody - VI. díl. Základy radioterapie. NCO NZO, 2000.
-
Základní:
Míková, V. Nukleární medicína - Průžez vyšetřovacími metodami v oboru nukleární medicína. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-726-2533-8.
-
Základní:
HYNKOVÁ, L., ŠLAMPA , P. Základy radiační onkologie. Brno: Masarykova univerzita, 2012.
-
Základní:
Ferda, Jiří. Základy zobrazovacích metod. Praha : Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-164-3.
-
Doporučená:
Ferda, J., Mírka, H., Baxa, J. Multidetekrotorvá výpočetní tomografie. Praha: Galén, 2009.
-
Doporučená:
KUPKA, K., ŠÁMAL, M. KUBINYI, J. Nukleární medicína. Praha: P3K, 2015. ISBN 78-80-87343-54-8.
-
Doporučená:
Mysliveček, M., Kamínek, M., Koranda, K., Hušák, V. Nukleární medicína - I. díl. Olomouc: Hanex Olomouc, 2007. ISBN 978-80-244-1723-3.
-
Doporučená:
Franěk, M., Třetinová, D. Praktická skiagrafie I. Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7368-667-3.
-
Doporučená:
Žižka, Jan; Tintěra, Jaroslav,; Mechl, Marek. Protokoly MR zobrazování : pokročilé techniky. 2015. ISBN 978-80-7492-179-7.
-
Doporučená:
Seidl, Zdeněk. Radiologie pro studium i praxi. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4108-6.
-
Doporučená:
Malán, A. Vybrané kapitoly z nukleární medicíny.. Plzeň: Klinika zobrazovacích metod FN Plzeň, 2013. ISBN 978-80-244-1723-3.
-
Doporučená:
Vomáčka, Jaroslav; Nekula, Josef,; Kozák, Jiří. Zobrazovací metody pro radiologické asistenty. Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3126-0.
-
Doporučená:
Vomáčka, Jaroslav. Zobrazovací metody pro radiologické asistenty. 2015. ISBN 978-80-244-4508-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou definovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat a provést optimalizaci dávky |
provést akvizici, přeposlat a uchovat RTG obraz |
používat ochranné pomůcky před ionizujícím zářením |
provést základní a speciální projekce jednotlivých částí těla |
dodržovat zásady radiační ochrany |
získat údaje potřebné k vyšetření |
připravit vyšetření |
připravit pacienta k vyšetření |
správně provést projekci či vyšetření |
vhodně s pacientem komunikovat |
analyzovat indikace a kontraindikace jednotlivých vyšetření |
stanovit a zhodnotit radiační zátěž |
zvolit správné radiofarmakum, definovat způsob jeho aplikace, výši a rozmezí aplikované aktivity |
provést preventivní opatření |
uvést pacienta do ozařovací polohy, nastavit a zajistit fixačními pomůckami |
provést anatomický popis radiodiagnostického vyšetření |
poučit nemocného o prováděném výkonu |
pracovat s dokumentací |
obsluhovat přístroje |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
jedná se o Státní závěrečnou zkoušku, která znalosti předpokládá z předcházejích předmětů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
jedná se o Státní závěrečnou zkoušku, která dovednosti předpokládá z předcházejích předmětů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|