|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / AK3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
AK3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Akkadština 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBS/AKK3
|
Vyloučené předměty
|
KBS/AKK3
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je poskytnout posluchačům další informace o verbální flexi, zejména o modálních tvarech silných sloves. Studenti se seznámí s některými skupinami slabých sloves. Budou rovněž rozšiřovat své znalosti monumentální verse klínového písma a seznámí se s kursivním klínovým písmem.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět bude zakončen zápočtem ve formě písemného testu.
|
Obsah
|
1) Stativ a jeho tvoření
2) Ventiv a jeho tvoření
3) Subordinativ a jeho tvoření
4) Gramatická kategorie způsobu u sloves; tvoření imperativu, prekativu a kohortativu
5) Tvoření vetitivu a prohibitivu
6) Tvary enklitických pronomin napojené na verbální tvary: akusativní tvary
7) Tvary enklitických pronomin napojené na verbální tvary: dativní tvary
8) Starobabylónské kursivní písmo; jeho charakteristické rysy; rozdíly oproti monumentálnímu písmu
9) Základní charakteristika slabých sloves; jejich jednotlivé druhy; principy tvoření jednotlivých verbálních tvarů
10) Verba primae n-
11) Verba primae alif
12) Verba primae w-
13) Verba primae j-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nováková, Nea; Pecha, Lukáš; Rahman, Furat. Základy starobabylonštiny. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-997-9.
-
Doporučená:
Black, Jeremy; George, Andrew; Postgate, Nicholas. A Concise Dictionary of Akkadian. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag, 2000. ISBN 978-3-447-04264-2.
-
Doporučená:
Huehnergard, John. A Grammar of Akkadian (Harvard Semitic Studies, 45). Winona Lake, Indiana: Eisenbrauns, 2011. ISBN 978-1-57506-941-8.
-
Doporučená:
Soden, W. von. Akkadisches Handwörterbuch. Wiesbaden, 1959.
-
Doporučená:
Labat, René. Manuel d´épigraphie akkadienne. Paris: Paul Geuthner, 1988. ISBN 2-7053-0354-5.
-
Doporučená:
-. The Assyrian Dictionary. Chicago: The Oriental Institute, 1956. ISBN 0-918986-05-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost jazyka na předchozích úrovních |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student dokáže číst středně obtížné texty v akkadském jazyce v monumentálním písmu a má základní přehled o kursivním písmu. Orientuje se ve vytváření tvarů všech silných sloves i některých skupin slabých sloves |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
|
|
|
|