|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / P4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
P4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Perština 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je výrazně obohatit slovní zásobu studentů a rozšířit jejich gramatickou vybavenost. V této části se studenti naučí vyjadřovat v telefonu, komunikovat u lékaře. Podstatnou náplní kurzu budou geografické, kulturní a společenské reálie (v perštině) Íránu a perskojazyčných oblastí (Afghánistán, Tádžikistán). Z gramatického hlediska si studenti prohloubí využití subjunktivu při vyjadřování možnosti, pravděpodobnosti, nutnosti, přání atd. (momken ast, emkán dárad, ehtemál dárad, lázem ast, dúst dáštan, madžbúr búdan, omídvár búdan, qarár ast,...). Dále se naučí předpřítomný čas sloves a minulý čas trvací (gozašte-je naqlí, gozašte-je estemrárí). Po lexikální stránce bude předmětem tohoto kurzu využití slovotvorných sufixů -eš, -á, -ná, -áne, -mand, -gáh, -gín, atd při tvorbě substantiv a adjektiv. Nedílnou součástí obsahu kurzu bude bližší seznamování s hovorovou podobou jazyka (zabán-e goftarí). Součástí kurzu jsou praktická jazyková a poslechová cvičení. Vedle závěrečného písemného a ústního přezkoušení je součástí celkového hodnocení aktivní účast na výuce, vypracování domácích zadání a průběžné testování znalostí.
|
Požadavky na studenta
|
Vedle závěrečného písemného a ústního přezkoušení je součástí celkového hodnocení aktivní účast na výuce, vypracování domácích zadání a průběžné testování znalostí.
|
Obsah
|
Obsah kurzu navazuje na jazykové znalosti získané v kurzech Perština 1-3.
V této části se studenti naučí vyjadřovat v telefonu, komunikovat u lékaře. Podstatnou náplní kurzu budou geografické, kulturní a společenské reálie (v perštině) Íránu a perskojazyčných oblastí (Afghánistán, Tádžikistán). Z gramatického hlediska si studenti prohloubí využití subjunktivu při vyjadřování možnosti, pravděpodobnosti, nutnosti, přání atd. (momken ast, emkán dárad, ehtemál dárad, lázem ast, dúst dáštan, madžbúr búdan, omídvár búdan, qarár ast,...). Dále se naučí předpřítomný čas sloves a minulý čas trvací (gozašte-je naqlí, gozašte-je estemrárí). Po lexikální stránce bude předmětem tohoto kurzu využití slovotvorných sufixů -eš, -á, -ná, -áne, -mand, -gáh, -gín, atd při tvorbě substantiv a adjektiv. Nedílnou součástí obsahu kurzu bude bližší seznamování s hovorovou podobou jazyka (zabán-e goftarí).
Součástí kurzu jsou praktická jazyková a poslechová cvičení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz naleznete také na Courseware ZČU.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mirchi, R. První česko-perský slovník. Praha : Pardis, 1996. ISBN 80-900151-3-1.
-
Doporučená:
Samareh, Yadollah. Ázfá. Amúzaš-e zabán-e fársí. 1-5 díl.. Tehran: Alhoda., 2010.
-
Doporučená:
Bahrami, H.; Osvald, J. Česko-Perská konverzace. 1975.
-
Doporučená:
Pazargadi, Alaeddin. Easy Persian (Fársí ásán).1-5 díl.. Tehran: Rahnamapress.
-
Doporučená:
Mohajer, Simin, Shahegh, Mahvash, Mostowfi, Frarima. Jádgírí zabán-e fársí.. Maryland: Ibex Publishers., 2007.
-
Doporučená:
Mace, John. Persian Grammar. London: Routledge, 2003.
-
Doporučená:
Bečka, J. Persko-český slovník. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Vystrčilová, D. Příruční slovník persko-česko. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Jafari, Fatemeh. Tamrínhá-je dastúr-e kárbordí. Tehran: ICPS., 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
schopnost číst anglické texty. Schopnost pracovat s elektronickými informacemi. Znalost jazyka na předcházející úrovni |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
obohacení slovní zásoby a rozšíření gramatické vybavenosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|