|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / SDCHS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
SDCHS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Speciální seminář didaktiky chemie SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KCH/D2SŠ
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se učí sestavit co nejkvalitnější přípravu na vyučovací hodinu, nastínit před ostatními způsob její realizace. V následné diskusi se s ostatními řeší vhodnost, či nevhodnost jednotlivých kroků s eventuálním návrhem vhodnějšího, popř. alternativního řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné přednesení a obhájení jednotlivých zadaných příprav na vyučovací hodiny.
|
Obsah
|
Individuální přípravy dílčích témat z látky chemie SŠ, jejich samostatná příprava, nastínění průběhu vyučovací hodiny a v diskusi obhájení vhodnosti použití jednotlivých kroků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopisy. Biologie,.
-
Doporučená:
Časopisy. Chemie,.
-
Doporučená:
Vacík, Jiří. Přehled středoškolské chemie. 4. vyd., V SPN 2. vyd. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 1999. ISBN 80-7235-108-7.
-
Doporučená:
Holada, Karel. Speciální didaktika chemie : Antologie reprintovaných článků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
-
Doporučená:
Pachmann, Eduard. Speciální didaktika chemie : Didaktika chemie obecné a anorganické: Periodický zákon a periodická soustava prvků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
-
Doporučená:
Učebnice chemie pro gymnázia 1., 2., 3., 4. roč.
-
Doporučená:
Časopisy. Vesmír.
-
Doporučená:
Čtrnáctová H. Výběr a strukturace učiva chemie. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Beneš, Pavel; Banýr, Jiří,; Pumpr, Václav; Lexová, Naděžda. Základy chemie pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy. Díl 1. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-043-5.
-
Doporučená:
Časopisy. Zeměpis.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát obsah RVP pro SŠ a ŠVP některých SŠ |
zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní |
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie na nižším stupni gymnázia, na vyšším stupni gymnázia, na SOŠ a SOU, se zařazováním vhodných pokusů, s respektováním věkových zvláštností a zaměřením příslušných škol |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím didaktické techniky |
zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky |
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na SŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody |
ovládat základy pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborné předměty |
osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů |
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovacích, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zhotovit přípravy na hodiny chemie na nižším stupni gymnázia se zaměřením na skupinovou práci, využitím názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů |
zvládnout přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na využití didaktické techniky, názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, do výkladové části vyučovací hodiny včlenit prezentaci |
ovládat přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na organickou chemii, se zařazením různých forem hodnocení žáků , motivačních úloh, přípravou testu z probírané nebo opakované látky |
zhotovit přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia z biochemie, se zaměřením na skupinovou výuku, se zadáním úkolů, při jejichž řešení žáci vyhledávají odpovědi na stránkách internetu a v přiložené odborné literatuře |
připravit osnovu a nástin průběhu projektu na vybrané téma |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|