|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / SDCHZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
SDCHZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Speciální seminář didaktiky chemie ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KCH/D2ZŠ
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se učí sestavit co nejkvalitnější přípravu na vyučovací hodinu, nastínit před ostatními způsob její realizace. V následné diskusi se s ostatními řeší vhodnost, či nevhodnost jednotlivých kroků s eventuálním návrhem vhodnějšího, popř. alternativního řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné přednesení a obhájení jednotlivých zadaných příprav na vyučovací hodiny.
|
Obsah
|
Individuální přípravy dílčích témat z látky chemie ZŠ, jejich samostatná příprava, nastínění průběhu vyučovací hodiny a v diskusi obhájení vhodnosti použití jednotlivých kroků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopisy. Biologie,.
-
Doporučená:
Časopisy. Chemie.
-
Doporučená:
Beneš, Pavel; Pumpr, Václav. Chemie : Pracovní sešit pro 7. a 8. ročník ZŠ. 1. vyd. Praha : Kvarta, 1993. ISBN 80-85570-34-3.
-
Doporučená:
Holada, Karel. Speciální didaktika chemie : Antologie reprintovaných článků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
-
Doporučená:
Pachmann, Eduard. Speciální didaktika chemie : Didaktika chemie obecné a anorganické: Periodický zákon a periodická soustava prvků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
-
Doporučená:
Učebnice chemie pro 8. roč. ZŠ.
-
Doporučená:
Učebnice chemie pro 9. ročník ZŠ.
-
Doporučená:
Časopisy. Vesmír.
-
Doporučená:
Čtrnáctová H. Výběr a strukturace učiva chemie. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Beneš, Pavel; Banýr, Jiří,; Pumpr, Václav; Lexová, Naděžda. Základy chemie pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy. Díl 1. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-043-5.
-
Doporučená:
Časopisy. Zeměpis.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky |
znát RVP pro ZŠ a ŠVP některých ZŠ |
zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní |
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie v 8. a 9. třídě ZŠ se zařazováním vhodných pokusů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie |
mít schopnost vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na ZŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládnout znalost základů pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborných předmětů |
osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů |
zvládnou základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vypracovat přípravy na zvolené okruhy z obsahu látky 8. ročníku s využitím všech zásad a poznatků pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborných předmětů |
vypracovat přípravy na zvolené okruhy z obsahu látky 9. ročníku s využitím všech zásad a poznatků pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborných předmětů |
zpracovat přípravy zaměřené na opakování, procvičování a zkoušení učiva |
zpracovat přípravy zaměřené na skupinovou práci |
vypracovat přípravy zaměřené na vypracování projektu |
vypracovat přípravy zaměřené na správné postupy při vedení laboratorního cvičení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|