|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / SZB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
SZB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Státní závěrečná zkouška z chemie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KCH/BAP2 nebo KCH/BP2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Ověřit schopnost studentů syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů
|
Obsah
|
Prověřuje se znalost základních odborných chemických disciplin (obecná, anorganická, organická, fyzikální, analytická chemie, biochemie, chemická technologie a aplikovaná chemie) se zřetelem na jejich vzájemné interdisciplinární vztahy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mička, Z.; Lukeš, I. Anorganická chemie I. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-988-X.
-
Doporučená:
Lukeš, I.; Mička, Z. Anorganická chemie II. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-663-5.
-
Doporučená:
Jursík, František. Anorganická chemie kovů. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola chemicko-technologická, 2002. ISBN 80-7080-504-8.
-
Doporučená:
Jursík, František. Anorganická chemie nekovů. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola chemicko-technologická, 2001. ISBN 80-7080-417-3.
-
Doporučená:
Malijevský, Anatol. Breviář z fyzikální chemie. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola chemicko-technologická, 2000. ISBN 80-7080-403-3.
-
Doporučená:
Novák, Josef. Fyzikální chemie : bakalářský a magisterský kurz. Praha : Vydavatelství VŠCHT, 2008. ISBN 978-80-7080-675-3.
-
Doporučená:
Sirotek, Vladimír; Karlíček, Jiří. Chemické výpočty a názvosloví anorganických látek. 2. vyd., upravené a rozšířené. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-628-2.
-
Doporučená:
Greenwood, N. N.; Earnshaw A. Chemie prvků I, II. Praha: Informatorium, 1993. ISBN 80-85427-38-9.
-
Doporučená:
Klikorka, Jiří; Hájek, Bohumil; Votinský, Jiří. Obecná a anorganická chemie : Celost. vysokošk. učebnice pro vys. školy chemicko-technologické. 1. vyd. Praha : SNTL, 1985.
-
Doporučená:
Vacík, Jiří. Obecná chemie. 2. vydání. 2017. ISBN 978-80-7444-050-2.
-
Doporučená:
Polák, Rudolf; Zahradník, Rudolf. Obecná chemie : stručný úvod. Vyd. 1. Praha : Academia, 2000. ISBN 80-200-0794-6.
-
Doporučená:
Červinka O., Dědek V., Ferles M. Organická chemie. SNTL/Alfa Praha, 1980.
-
Doporučená:
McMurry, J. Organická chemie, VŠCHT Praha, 2007.
-
Doporučená:
Atkins, P. W.; De Paula, Julio. Physical chemistry. 7th ed. New York : W.H. Freeman and Company, 2002. ISBN 0-7167-3539-3.
-
Doporučená:
Vacík, Jiří. Přehled středoškolské chemie. 4. vyd., V SPN 2. vyd. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 1999. ISBN 80-7235-108-7.
-
Doporučená:
Paleta, O.; Panchartek, J.; Trška, P.; Večeřa, M. Řešené úlohy z organické chemie. Praha: SNTL, 1981.
-
Doporučená:
Bartovská, Lidmila; Bureš, Michal; Chuchvalec, Pavel. Sbírka příkladů z fyzikální chemie. II. 1. vyd. Praha : VŠCHT, 1996. ISBN 80-7080-266-7.
-
Doporučená:
Pacák, Josef. Stručné základy organické chemie. Praha : SNTL, 1978.
-
Doporučená:
Bartovská, Lidmila; Novák, Josef. Úlohy z fyzikální chemie: bakalářský kurz. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 2005. ISBN 80-7080-563-3.
-
Doporučená:
Gažo Ján; a kolektiv. Všeobecná a anorganická chémia. Bratislava: Alfa, 1974.
-
Doporučená:
Žúrková, Ĺudmila. Všeobecná chémia. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1985.
-
Doporučená:
Čipera, J. Základy obecné chemie. Praha: SPN, 1980.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
40
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
získat předepsaný počet kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
získat předepsaný počet kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů |
syntetizovat poznatky základních předmětů studijního oboru a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky |
aplikovat teoretické poznatky z odborných, oborově didaktických a didaktických disciplín na konkrétních příkladech ve školní praxi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů |
syntetizovat poznatky základních předmětů studijního oboru a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|