|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEE / ZTJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEE
/
ZTJ
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Základy techniky jaderných reaktorů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KEE/SNJT
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s elektroinženýrským pohledem na teorii fyziky jaderných reaktorů. Seznámit studenty s elektrickou částí řízení a regulace jaderných reaktorů, s výpočty stavových parametrů aktivní zóny, s problematikou odvodu tepla z jaderných reaktorů. Ověřit teoretické znalosti při experimentálních úlohách na VR1.
Elektroinženýrský pohled na teorii fyziky jaderných reaktorů, tedy fyziku aktivní zóny a stínění. Elektrická část řízení a regulace jaderných reaktorů. Výpočty stavových parametrů aktivní zóny. Odvod tepla z jaderných reaktorů. Experimentální úlohy na VR1.
|
Požadavky na studenta
|
Zp.: Odevzdání správně vyřešených referátů, povinná účast na cvičeních.
Zk.: Zvládnutí dané problematiky v rozsahu definovaném přednášejícím .
|
Obsah
|
Jaderná štěpná reakce, druhy a typy jaderného paliva, možná uspořádání jaderných reaktorů, součásti reaktorů, základní principy reaktorové fyziky, koeficient násobení, reaktivita, řízení jaderné štěpné reakce v jaderných reaktorech, bezpečnostní prvky jaderných reaktorů, výpočty stavových parametrů aktivní zóny, odvod tepla z jaderných reaktorů, krize varu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti umí základní termíny z oblasti reaktorové fyziky. Studenti vyjmenují a popíšou základní typy jaderných reaktorů. Studenti vysvětlí rozdíl mezi podmoderovaným a přemoderovaným reaktorem. Studenti uvedou do souvislosti geometrii aktivní zóny a druh použitého paliva. Studenti napíšou rovnici pro výpočet koeficientu násobení a vysvětlí jednotlivé fyzikální veličiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|