|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / DOETN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
DOETN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Obecná ekonomická teorie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/SEM]
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit znalosti v oblasti mikroekonomie a makroekonomie z magisterského studijního programu. Analyzovat vybrané determinanty chování dílčích trhů i ekonomiky jako celku v krátkém i dlouhém období na základě současného stupně poznání ve světové ekonomické teorii. Správně hodnotit příčiny a následky ekonomických procesů a jejich dopad na podniky. Odlišit pozitivní a normativní přístup v ekonomické analýze. Aplikovat získané poznatky na téma své disertační práce.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast minimálně na čtyřech blocích výuky, samostudium doporučených zdrojů.
Zpracování semestrální práce (rozsah práce je 20 - 30 normostran).
Zkouška je kombinovaná a skládá se ze dvou částí (mikroekonomie a makroekonomie), jež je možno skládat odděleně. Podrobnosti organizace zkoušky z každé části sdělí příslušný vyučující.
|
Obsah
|
Předmět je určen pro doktorské studium.
Část mikroekonomie - vybraná problematika: Teorie chování spotřebitele Teorie chování firmy Modely dokonalé a nedokonalé konkurence Model všeobecné rovnováhy a ekonomie blahobytu Teorie her Ekonomie informací
Část makroekonomie - vybraná problematika: Dlouhodobý ekonomický růst Modely agregátní nabídky Poptávka po penězích a nabídka peněz Agregátní poptávka v otevřené ekonomice Monetaristický koncept rovnováhy platební bilance Monetaristický koncept determinace měnového kurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JEHLE, A. G., RENY, P.J. Advanced Microeconomic Theory. Pearson, 2011. ISBN 978-0273731917.
-
Základní:
Blanchard, Olivier; Johnson, David R. Macroeconomics. 6th ed. Boston : Pearson, 2012. ISBN 978-0-273-76633-9.
-
Základní:
Soukup, Jindřich. Makroekonomie. 2., aktualiz. vyd. Praha : Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-219-2.
-
Základní:
Mach, Miloš. Makroekonomie : pokročilejší analýza. Slaný : Melandrium, 2002. ISBN 80-86175-22-7.
-
Rozšiřující:
GIBBONS, R. A. Primer in Game Theory. Prentice Hall, 1992. ISBN 10-0745011594.
-
Doporučená:
ROMER, D. Advanced Macroeconomics, 2nd edition. New York: The MacGraw-Hill Companies, Inc., 2001.
-
Doporučená:
Holman, Robert. Dějiny ekonomického myšlení. Praha : C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-380-9.
-
Doporučená:
Sojka, Milan. Dějiny ekonomických teorií. Vyd. 1. Praha : Havlíček Brain Team, 2010. ISBN 978-80-87109-21-2.
-
Doporučená:
Gravelle, H; Rees, Ray. Microeconomics. 3rd ed. Harlow : FT/Prentice Hall, 2004. ISBN 0-582-40487-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
240
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
120
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
390
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Využít znalosti ze středně pokročilých kurzů mikro a makroekonomie (např. KEM/MIKR2 a KEM/MAKR2) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využit dovednosti ze středně pokročilých kurzů mikro a makroekonomie (např. KEM/MIKR2 a KEM/MAKR2) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
srovnat pokročilé ekonomické teorie v jejich předpokladech a závěrech |
shrnout důsledky reálných a nominálních rigidit pro účinnost nástrojů hospodářské politiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat jednotlivé ekonomické modely po stránce jejich ekonomického obsahu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|