|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / VMZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
VMZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výpočetní metody a zpracování dat v el.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výpočetní metody a zpracování dat v elektrotechnice
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty základy syntaxe jazyka Python a způsoby jeho použití: procedurální programování, objektově orientované programování, funkcionální programování. Seznámit studenty s balíčky pro vědecké a technické výpočty.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
- absolvování praktických kontrolních testů
- aktivní účast na cvičení
|
Obsah
|
1. Syntaxe, datové struktury - celá čísla, desetinná čísla, komplexní čísla, znaky, řetězce, n-tice, seznamy, slovníky,
2. Základy algoritmizace, zpracování výjimek, řídící příkazy: if, for, while,
3. Definice funkce, úvod do objektově orientovaného programování
4. Definice třídy, konstruktor, metody
5. Tvorba modulů a balíčků, testování
6. Zpracování souborů (textový formát, binární soubor, XML, JSON), regulární výrazy
7. Sestavování matic, řešení soustav rovnic, rozklady matic, řídké matice v úlohách elektrotechniky (NumPy)
8. Využití řešení soustav diferenciálních rovnic, numerické integrace, zpracování signálů v elektrotechnice (SciPy)
9. Zpracování naměřených dat, prokládání dat (interpolace, extrapolace), vykreslování grafů (Matplotlib)
10. Statistické zpracování elektrotechnických dat (pandas, Seaborn)
11. Citlivostní analýza, robustnost elektrotechnických zařízení (DOE)
12. Využití knihoven pro strojové učení (Tensorflow)
13. Využití knihoven pro strojové učení (Keras)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Summerfield Mark. Python 3, výukový kurz. Addison Weslay, 2010. ISBN 978-80-251-2737-7.
-
Doporučená:
Stewart M. John. Python for Scientists. Cembridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-06139-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
46
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit funkci programu dle vývojového diagramu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zapsat jednoduchý program v libovolném programovacím jazyce |
používat software pro tvorbu a ladění programů |
používat základy vysokoškolské matematiky |
vyhledávat v dokumentaci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit rozdíl mezi procedurálním, objektově orientovaným a funkcionálním stylem programování |
popsat výhody a nevýhody použití jazyka Python |
popsat datové struktury Pyhton |
zapsat základní řídící příkazy Pythonu |
zapsat jednoduchou třídu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
napsat a odladit skript v jazyce Python
|
vytvořit graf pomocí balíčku MatPlotlib |
zapsat výsledky do souboru (databáze), přečíst výsledky ze souboru (databáze) a zpracovat je s využitím regulárních výsledků |
vyřešit technický problém s využitím knihoven NumPy, Scipy a PyLab |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|