|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / PMT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
PMT
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praktika z manažerských technik
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
21 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KEE/SNMJI
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními manažerskými dovednostmi. Studenti si osvojí manažerské návyky a získají přehled vhodných technik využitelných pro plánování, organizování, vedení a rozhodování projektových týmů. Další důležitá témata budou motivační techniky a řešení konfliktů. Studenti se také seznámí s efektivním vedením porad a jak zajímavě a přesvědčivé prezentovat.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je zakončen zápočtem.
Zápočet bude udělen za aktivní účast během semestru a úspěšnou obhajobou semestrální práce.
|
Obsah
|
1. Úvod do základních manažerských technik a dovedností (význam řízení, osobnost a role manažera, leadership)
2. Plánování (metody jak dosáhnout cíle, nástroje pro generování nápadů, hledání alternativ)
3. Organizování (organizační struktury, pracovní skupiny, řízení skupiny)
4. Organizování (řízení času, pracovní přetížení)
5. Organizování (řízení času, organizace práce)
6. Rozhodování (Paretovo pravidlo, ABC analýza, Eisenhowerův princip, diagram příčin a následků, delegování)
7. Vedení (komunikace, motivace, konflikty)
8. Vedení (rozhodování, vyhodnocování, zvažování důsledků, hodnocení lidí)
9. Kontrola (controlling, vnitřní kontrola, interní audit)
10. Týmové porady (cíl, program, vedení, zapojení ostatních, typy porad)
11. Prezentace (příprava, cíl, struktura, vizuální pomůcky)
12. Motivační techniky (motivace, demotivátory, klasické teorie)
13. Řešení konfliktů (typy a vlastnosti konfliktů, přístupy)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Tomáš Řeřicha, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
Ing. Jiří Navrátil, Ph.D. (20%),
Ing. Tomáš Řeřicha, Ph.D. (60%),
Doc. Ing. Vlastimil Skočil, CSc. (100%),
Doc. Ing. František Steiner, Ph.D. (10%),
Doc. Ing. Jiří Tupa, Ph.D. (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Medlíková, Olga. Přesvědčivá prezentace : špičkové rady, tipy a příklady. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2278-8.
-
Základní:
Plamínek, Jiří. Tajemství motivace : jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšířené vydání. 2015. ISBN 978-80-247-5515-1.
-
Základní:
Šuleř, Oldřich. 100 klíčových manažerských technik : komunikování, vedení lidí, rozhodování a organizování. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2173-3.
-
Rozšiřující:
Vosoba, Pavel. Dokonalá manažerská selhání : neobyčejná řešení obyčejných problémů. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2461-4.
-
Rozšiřující:
Fotr, Jiří; Švecová, Lenka. Manažerské rozhodování : postupy, metody a nástroje. 2., pĹeprac. vyd. Praha : Ekopress, 2010. ISBN 978-80-86929-59-0.
-
Rozšiřující:
Gallo, Carmine. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse : jak si získat každé publikum. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4389-9.
-
Doporučená:
Carnegie Dale. How to Win Friends and Influence People. SIMON & SCHUSTER, United States, 2011. ISBN 1439199191.
-
Doporučená:
Bennis Warren. On Becoming a Leader. INGRAM PUBLISHER SERVICES US, 2009. ISBN 9780465014088.
-
Doporučená:
Saunders Elizabeth Grace. The 3 Secrets to Effective Time Investment: Achieve More Success with Less Stress. McGraw-Hill Education, 2013. ISBN 9780071808811.
-
Doporučená:
Jay, Ros; Templar, Richard. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1279-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
12
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní statistické metody |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat výpočetní techniku, zejména SW MS PowerPoint |
analyzovat a porozumět odbornému textu a dále s ním pracovat |
používat základní statistické metody |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat metody, jak efektivně dosáhnout cíle |
popsat nástroje pro generování nápadů |
vysvětlit a popsat nástroje vhodné pro řízení času |
popsat problematiku manažerského rozhodování |
vysvětlit základní motivační techniky |
shrnout možnosti řešení konfliktů |
popsat techniky rozhodování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhledat potřebný materiál a informace k řešené problematice |
interpretovat odbornou literaturu a aplikovat prostudované řešení na daný problém |
aplikovat nástroje pro generování nápadů |
aplikovat techniky rozhodování |
využívat techniky pro efektivní řízení času |
aplikovat motivační techniky pro řízení lidských zdrojů |
využívat techniky pro kvalitní a zajímavé prezentování |
znát techniky plánování a aplikovat je v praxi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|