|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEV / MR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEV
/
MR2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Mikroprocesorové řízení pohonů 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi z prototypování a testování software mikroprocesorových regulátorů v embedded aplikacích - zejména pro výkonové polovodičové měniče a elektrické pohony.
První část předmětu se zabývá metodami rychlého vývoje (tzv. rapid prototyping) embedded aplikací pracujících v reálném čase. Hlavní pozornost je zde věnována modelově orientovanému návrhu řídících systémů tj. vytváření fyzikálních modelů, modelování HW (analogového i číslicového) i řídícího SW (v plovoucí i pevné řádové čárce). Druhá část předmětu je zaměřená na testování SW i HW prostředků pomocí technik tzv. testování ve smyčkách (Model In the Loop - MIL, Software In the Loop - SIL, Processor in the Loop - PIL a Hardware in The Loop - HIL). Poslední část předmětu se zabývá automatickým generováním kódů a jejich aplikací jako řídícího SW mikroprocesoru a jeho použití v testování embedded systémů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Účast na laboratorních cvičeních a aktivní znalost látky probírané na cvičeních. Semestrální projekt.
Zkouška: Kombinovaná - test (min. 50% bodů, žádná z otázek nesmí být zodpovězena na nula bodů) + ústní/praktická část.
|
Obsah
|
1) Úvod do modelově orientovaného návrhu řídících systémů
2) Základy prototypování aplikací v prostředí Matlab-Simulink
3) Základy návrhu SW v prostředí Matlab a Simulink, funkce a časové smyčky
4) Vývoj řídícího SW - podmínky, cykly, stavové automaty, logické rozhodování
5) Stateflow
6) Datové typy a pevná řádová čárka
7) Embedded Matlab language
8) Implementace vlastních C funkcí, tvorba vlastních knihoven
9) Generování kódu pro mikroprocesory
10) V diagram a In the Loop testing, MIL, SIL, PIL, HIL testování
11) Podpora cílových HW platforem
12) Multitasking
13) Optimalizace generovaného kódu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Peroutka, Z.: Výběr z přednášek předmětu "Mikroprocesorové řízení pohonů". Dostupné na http://portal.zcu.cz.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Celkem
|
140
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat znalosti číslicové elektroniky a mikroprocesorů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat programovací jazyk C |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikuje techniky prototypování aplikací |
aplikuje techniky automatického generování kódu mikroprocesoru |
navrhne test kódu mikroprocesoru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhne software pro mikroprocesorový regulátor |
otestuje kód mikroprocesoru |
aplikuje a modeluje aritmetiku v plovoucí i pevné řádové čárce |
používá periférie signálových procesorů a mikrokontrolérů |
navrhne a implementuje řízení měničů a střídavých pohonů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Laboratorní praktika, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Laboratorní praktika, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|