|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / CF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
CF2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Cvičení z fyzioterapie 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Cvičení z fyzioterapie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
45 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KFE/LTVF1
a KFE/VMF2
a KFE/FTF2
a KFE/CF1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/CF3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s pracovištěm s vymezením jednotlivých částí fyzioterapeutického zařízení a s provozem. Kategorizovat a upřesnit diagnózy a zdravotní problémy pacientů. Výklad obsahuje postup zahrnující veškeré prvky péče o klienta od komplexního vyšetření až po cílenou komprehenzivní rehabilitaci v traumatologii a pediatrii. Vše je aplikováno prakticky v konkrétní situaci.
|
Požadavky na studenta
|
Ověření praktických znalostí a dovedností, hodnocení přístupu studenta/ky v praxi s cíleným vyšetřením a vedením cvičení včetně instruktáže na základě získaných teoretických znalostí 1. ročníku.
Docházka v hodinách 100 % s aktivní účastí.
|
Obsah
|
Navazuje na obsah probrané teorie přednášek a hodin cvičení předmětů Vyšetřovací metody hybného systému 1, 2, Fyzikální terapie 1, 2, Základy fyzioterapie, Léčebná tělesná výchova 1.
Diagnostika a terapie dle diagnóz a zaměření daného oddělení.
Metodika a postupy cvičení v leže, v sedu, ve stoji na oddělení chirurgie, kardiochirurgie, traumatologie a ortopedie, včetně vertikalizace a chůze.
Vyšetření a ošetření po úrazech kloubů HK a DK, po poranění měkké tkáně.
Kondiční skupinová cvičení při vadném držení těla a vertebrogenních algických syndromech.
Respirační fyzioterapie u dětí, facilitační techniky, míčkování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Larsen, Christian; Larsen, Claudia; Hartelt, Oliver. Držení těla : analýza a způsoby zlepšení : look@yourself - work@yourself. Olomouc : Poznání, 2010. ISBN 978-80-86606-93-4.
-
Doporučená:
Funkční svalový test. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-208-5.
-
Doporučená:
Hromádková, J. a kol. Fyzioterapie. H+H Jinočany, 1999.
-
Doporučená:
Janda, Vladimír; Pavlů, Dagmar. Goniometrie. 1. vyd. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1993. ISBN 80-7013-160-8.
-
Doporučená:
Haladová, Eva. Léčebná tělesná výchova : cvičení. Vyd. 1. V Brně : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. ISBN 80-7013-236-1.
-
Doporučená:
Lewit Karel. Manipulační léčba v myoskeletální medicině-5.vydání. Praha, 2005. ISBN 80-86645-04-5.
-
Doporučená:
Máček, M., Smolíková, L. Pohybová léčba u plicních chorob : respirační fyzioterapie. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7187-010-2.
-
Doporučená:
Rehabilitace a fyzikální lékařství = Rehabilitation and Physical Medicine : (volné pokračování Fysiatrického a revmatologického věstníku založeného v roce 1923). Praha : Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 1994.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Umění fyzioterapie: rehabilitace, diagnostika, léčba, prevence. Příbor: Marika Bajerová.
-
Doporučená:
Gross, J., Fetto, J., Rosen,E.:. Vyšetření pohybového aparátu. Triton Praha, 2005. ISBN 80-7254-720-8.
-
Doporučená:
Haladová, Eva; Nechvátalová, Ludmila. Vyšetřovací metody hybného systému. Vyd. 1. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. ISBN 80-7013-237-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat jednotlivé složky zdravotnické dokumentace |
charakterizovat složky anamnézy |
vyjmenovat zásady vyšetření aspekcí a palpací |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybrat ze zdravotnické dokumentace podstatné informace |
odebrat anamnézu |
relevantními metodami vyšetřit pacienta |
navrhnout a aplikovat prevenci imobiizačního syndromu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat jednotlivé složky zdravotnické dokumentace v traumatologii |
charakterizovat složky anamnézy dětského pacienta |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
v oblasti traumatologie, vrozených vad a respiračních onemocnění dětského věku vybrat ze zdravotnické dokumentace podstatné informace, odebrat anamnézu, relevantními metodami vyšetřit pacienta |
navrhnout a aplikovat odpovídající fyzioterapeutickou intervenci analytickými metodikami. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|